Egy új beszédalapú rendszerrel könnyebbé válik étkezéseink naplózása, jobban nyomon tudjuk követni, hogy egészségesen táplálkozunk, vagy sem.
2016. március 29. 09:00
p
0
0
0
Mentés
MIT-kutatók különleges webes rendszerrel igyekeznek támogatni az egészséges táplálkozást. A rendszernek szóban elmondjuk, hogy mit ettünk, naplózza és elemzi az elhangzottakat, az amerikai Mezőgazdasági Minisztérium (USDA) online adatbázisában keres hozzájuk releváns információt.
Az adatok a hozzájuk kapcsolódó ételek és menük képeivel jelennek meg, és ha a felhasználó úgy látja, hogy hibázott, pontatlan volt, írásban és szóban is módosíthat a leíráson.
A kutatók elsődleges célja a szavak funkcionális szerepének azonosítása, másodlagos a felhasználók szóhasználatának és az USDA adatbázis-bejegyzései közti összhang megteremtése volt.
Az elsőhöz gépi tanulást, a Mechanikus Török közösségi ötletbörzét (crowdsourcing) használták: kb. 10 ezer ételleírást gyűjtöttek össze, címkéztek fel, majd algoritmusokat küldtek rájuk, hogy mintázatokat mutassanak ki a funkcionális szerepüket azonosító szavak közötti mondattani kapcsolatokban. A másodikat – a felhasználói leírások minisztériumi adatbázisbeli megfelelőikre „fordítását” – a hasonló kaják szinonimáit (is) tartalmazó nyílt forrású Freebase adatbázissal oldották meg.
A rendszer természetesen okostelefonnal is remekül használható.
Az Arcanum az eltelt harmincöt évben szinte mindent beszkennelt, amit arra érdemesnek talált idehaza, felületén ma már 76 millió digitalizált oldalt böngészhetünk. Hosszú út vezetett az első flopilemeztől a mesterséges intelligenciáig, a Bibliától az üzemi lapokig. Biszak Sándorral, a családi vállalkozás alapító-tulajdonosával beszélgettünk.
A Google új mesterséges intelligencia-eszköze mindössze két nap alatt megoldott egy olyan problémát, amin a tudósok egy évtizeden át dolgoztak. Az MI-t a szuperbaktériumok antibiotikum-rezisztenciájának kutatásában tesztelték, amely évente világszerte milliók életét követeli.
Egy Vietnámban élő fiatal magyar filmes szórakozásból mesterséges intelligenciával alkotott meg egy Porsche-reklámot, amivel teljesen új kapukat nyitott meg ebben az iparágban.