Játékelmélettel nyerjen elnökválasztást!

2016. február 18. 12:09

Amerikai kutatók algoritmust fejlesztettek egy két résztvevős játékelméleti kérdés megoldására, amelyet akár politikusok is használhatnak választásokon.

2016. február 18. 12:09

A Maryland és a Stanford Egyetem, valamint a Microsoft Research kutatói megoldották a játékelmélet úgynevezett „Blotto ezredes” forgatókönyvét, amellyel általában választások és más két-résztvevős konfliktusok kimenetét elemzik.

„Mindaddig, amíg elég adatunk van egy adott forgatókönyvhöz, algoritmusunkkal nagyon sok vezető, például politikai jelöltek, sportcsapatok, vállalatok és katonai irányítók számára meg tudjuk találni a legjobb stratégiát” – jelentette ki Mohamed Hajiaghayi, a Maryland Egyetem kutatója.

A Blotto ezredesben mindkét versengő félnek nehéz döntéseket kell hoznia a korlátozott erőforrásokkal kapcsolatban. Az új algoritmus bebizonyította, hogy ez a stratégiai viselkedés kezelhető számítógépes módszerekkel.

„A versengés leírása alapján, képesek vagyunk meghatározni, hogy az adott játékos számára melyik stratégiával maximalizálható a kimenet” – folytatja Hajiaghayi.

Az algoritmus egyensúlyi állapotot tételez fel, amelyben mindkét fél az ellenfél módszeréhez alkalmazható legjobb stratégiát használja. A számítógépes megoldás kidolgozásának legnagyobb problémáját a potenciális stratégiák magas száma jelentette, de a kutatók végül sikerrel jártak: összes lehetséges stratégia helyett „csak” a reprezentatív választásokkal dolgoztak.
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!