Laposa Bence badacsonyi borász és Bezerics Dániel arról is beszélt, hogy a Kishableány az elsők között indult olyan balatoni büfé, mely „smart casual restaurant”–nak számít, azaz fontosnak tartja a minőségi és helyi termelőktől származó alapanyagok felhasználását. Mint mondták, nem egyszerű megvalósítani az 50 kilométeren belüli helyi termékek beszerzését nagy szériában való termelésre, de a kialakult kapcsolatokra a többi helyi vendéglátó egység is tud majd támaszkodni.
Beszéltek arról is: missziós tevékenységet folytatnak azáltal, hogy a vendéglátóiparban az olcsó mirelitáru helyett a helyi minőségi alapanyagot favorizálják. A valódi balatoni és országos paradigmaváltáshoz építőkövekre van szükség – hívták fel a figyelmet, hangsúlyozva: a Kishableány ilyen építőelem a balatoni gasztronómiában.
Szó esett arról is, hogy a keszthelyi Pannon Egyetem Georgikon Karával együttműködve a Kishableány integrálja a helyi gazdákat a termelési folyamatokon keresztül, így kizsákmányolás helyett a termelői életnek visszatér a becsülete, a valódi értéke – fogalmaztak az alapítók. Felmerült egy Balaton-brand ötlete is.