A matematika is lehet érdekes
A matematika a legtöbb ember számára első hallásra sok negatív élményt hozhat elő ha kisiskolás emlékeit felidézi. Ha jó volt a tanítója, akkor élvezte ezeket az órákat, de lehet, hogy egy életre meg is utálta, különösen, ha nem reál területen folytatta a tanulmányait a középiskola után. Pedig matematika mindenhez kell, ma már a mindennapi életünk során is nap, mint találkozunk vele, csak nem tudatosítjuk azt, pedig az okostelefonok és a számítógépeink sem működnének nélküle. Gondoljunk most arra mekkora kihívás lehet tanári szemmel ezt a tárgyat tanítani és felkelteni a kisiskolások figyelmét minden órán a számok misztikus és elvont világa iránt. Látva ezt a sziszifuszi feladatot, egy pécsi általános iskolában Auth Andrea megpróbálta ezt játékosan (gamifikációval), új pedagógiai módszerrel megoldani, hiszen a hagyományos poroszos oktatási módszerek sorra csődöt mondtak. Különösen nagy kihívás volt ez ott, mivel sok hátrányos helyzetű és speciális bánásmódot igénylő gyermeknek kellett a matematikát oktatnia.