Rendkívüli!

Történelmi nap: percről percre frissülő tudósításunk Orbán Viktor amerikai útjáról

Bárki utazhat az Orbán Viktor vezette magyar delegációt Washingtonba szállító Airbus repülőgéppel

2025. november 07. 19:55

A Wizz Air jelentősen átalakítja repülőgép-flottáját.

2025. november 07. 19:55
null

Megállapodott a Wizz Air az Airbus repülőgépgyártóval a rendelésállományának átütemezéséről: a 273 repülő rendelése továbbra is érvényben marad, a szállítási ütemet és az egyes típusok arányát azonban jelentősen módosítják. A változtatás legfontosabb eleme, hogy 

a Wizz Air több gép átvételét későbbre halasztja, és 36 gép megrendelését módosítja, ezek A321neo típusúak lesznek a tervezett ülőhelykapacitás-növekedés miatt 

– írja a Világgazdaság. A döntés szerint a Wizz Air a hosszabb távú repülésekre alkalmas A321XLR típusból a társaság már nem 47, hanem mindössze 11 példányt vesz át – ezek közül öt már meg is érkezett a flottába. A fennmaradó 36 gép megrendelését az Airbus és a Wizz Air közösen A321neo típusra módosította, vagyis

a Wizz Air inkább a rövidebb és közepes távú útvonalakra optimalizált repülőgépeket részesíti előnyben.

A cég jelenlegi stratégiája, hogy 2030-ig megvalósítsa a 10-12 százalékos éves ülőhelykapacitás-növekedést a korábbi, gyorsabb bővülés helyett.

A flotta 2029-re teljesen átvált a neogépekre, tehát kizárólag a legújabb generációs Airbus A320 és A321neo repülőgépek maradnak szolgálatban. Ezek üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása mintegy 20 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi modelleké, ami egyben a légitársaság környezetvédelmi céljait is szolgálja.

Az, hogy a Wizz Air változtat az A321XLR-gépekre vonatkozó tervein, jóval többről szól, mint egy egyszerű flottaátalakításról. Az XLR-t az Airbus eredetileg arra szánta, hogy áthidalja a rövid és a hosszú távú repülések közötti távolságot: a típus akár 8700 kilométert is képes megtenni, vagyis megnyithatta volna a Wizz Air előtt az utat a transzatlanti és a közel-keleti járatok – például New York, Dubaj vagy India – felé.

A társaság döntése több tényezővel magyarázható. A hosszabb repülések iránt jelenleg visszafogottabb a kereslet, ráadásul ezek üzemeltetése jóval költségesebb, és sokkal érzékenyebb az üzemanyagárak, az árfolyam-ingadozások és a geopolitikai bizonytalanságok alakulására.

Ezzel a géppel utazott Orbán Viktor és a magyar delegáció

Orbán Viktorék delegációja magyar idő szerint csütörtökön 20 óra körül landolt Washingtonban a Dulles repterén, és minden bizonnyal a világ legtöbbek által követett repülőgépe volt, ugyanis 9000 fő nézte élőben a landolást a Flightradaron – emelte ki a VG. A miniszterelnök már a repülőn is a találkozóra készült, amire lehetőséget adott a 4500 kilométeres út, amit egy Wizz Air A321XLR géppel tettek meg. A magyar delegációt kétsoros autókonvoj várta Washingtonban.

Nyitókép: Világgazdaság/AFP

***

 

 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
cirmos
2025. november 07. 21:15
én inkább azzal repülnék, amelyikkel focimeccsre jár!
Válasz erre
0
0
Szerintem
2025. november 07. 20:52
Az életképtelen proliknak az a szintje, hogy kinek milyen színű a cipője, milyen pizzát evett és mennyiért és melyik, milyen repülővel repült. Komolyabb, akár bel- akár külpolitikai témák számukra érthetetlenül emészthetetlenek.
Válasz erre
0
0
states-2
2025. november 07. 20:50
Annyira savanyú a komcsiknak a szőlő a csúcs miatt, hogy kétségbeesésükben elővették a komcsi intellektus szokásos csúcs- és végtermékét, mivel utazik Orbán. Szánalmas és röhejes.
Válasz erre
1
0
states-2
2025. november 07. 20:48
Annyira savanyú a komcsiknak a szőlő a csúcs miat, hogy kétségbeesésükben elővették a komcsi intellektus szokásos csúcstermékét, mivel utazik Orbán. Szánalmas és röhejes.
Válasz erre
1
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!