Az önvezető gépkocsik a 3D szkennerek továbbfejlesztett változatát használják a tájékozódáshoz. A legtöbb cég a LIDAR (Light Detection and Ranging) lézer alapú távérzékelés specifikált változatát tette a kocsijába. A radartól a LIDAR annyiban különbözik, hogy az ultraviola, vagy a látható és az infravörös tartományban is tud működni. Alapelve megegyezik az elektromágneses alapú geodéziai mérőállomásoknál (Electronic Distance Measuring Instrument) alkalmazott megoldásokkal, tehát nem egy mai találmány már.
Hogy működik? A LIDAR lézere által kibocsátott energia-impulzus a körülöttünk lévő tárgyakról visszaverődik, a kocsi rendszere pedig rögzíti az egyes impulzusok kibocsátása és visszaverődése között eltelt időt. Mivel az elektromágneses energiaterjedési sebessége konstans, a tárgy által visszavert sugár kibocsátásának és a visszaérkezés idejének különbségéből meghatározható a tárgyak lézertől való távolsága. A videóban Londonban tesztelik a működést, mellékesen a régészek is ezt a megoldást használják az épületek,romok és más ősi maradványok rekonstruálásában. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni Elon Musk autója is úgy lát, mint egy bőregér a kőbányai paneldzsungelben.