Így látnak az automata gépjárművek

2015. november 13. 07:24

Az önvezető gépkocsik a 3D szkennerek továbbfejlesztett változatát használják a tájékozódáshoz. A legtöbb cég LIDAR (Light Detection and Ranging) lézer alapú távérzékelés valamelyik változatát tette a kocsijába.

2015. november 13. 07:24
Alissa Walker

Az önvezető gépkocsik a 3D szkennerek továbbfejlesztett változatát használják a tájékozódáshoz. A legtöbb cég a LIDAR (Light Detection and Ranging) lézer alapú távérzékelés specifikált változatát tette a kocsijába. A radartól a LIDAR annyiban különbözik, hogy az ultraviola, vagy a látható és az infravörös tartományban is tud működni. Alapelve megegyezik az elektromágneses alapú geodéziai mérőállomásoknál (Electronic Distance Measuring Instrument) alkalmazott megoldásokkal, tehát nem egy mai találmány már.

Hogy működik? A LIDAR lézere által kibocsátott energia-impulzus a körülöttünk lévő tárgyakról visszaverődik, a kocsi rendszere pedig rögzíti az egyes impulzusok kibocsátása és visszaverődése között eltelt időt. Mivel az elektromágneses energiaterjedési sebessége konstans, a tárgy által visszavert sugár kibocsátásának és a visszaérkezés idejének különbségéből meghatározható a tárgyak lézertől való távolsága. A videóban Londonban tesztelik a működést, mellékesen a régészek is ezt a megoldást használják az épületek,romok és más ősi maradványok rekonstruálásában. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni Elon Musk autója is úgy lát, mint egy bőregér a kőbányai paneldzsungelben.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!