Válságban a tömeges online tanfolyamok

2015. október 29. 18:08

Stanfordi kutatók megállapították, hogy a nem megfelelő tananyagok és a diákok elzártsága miatt a sok résztvevő ellenére kevesen fejezik be a tömeges oktatási tanfolyamokat.

2015. október 29. 18:08

Sok szakértő az oktatás forradalmát várta a néhány éve bevezetett tömeges nyílt online tanfolyamoktól (Massively Open Online Courses, MOOCs), de az eddigi eredmények nem túl bíztatóak. Az elsőkre rengetegen jelentkeztek, az ötletet egyetemek is támogatták, a tanfolyamokat viszont nagyon kevesen fejezték be.

Andreas Paepcke, a Stanford Egyetem kutatója szerint a MOOC-ben a szomorú számok ellenére óriási lehetőségek rejlenek, és a szolgáltatók által tanfolyamaikról és a résztvevő diákokról gyűjtött adatok segíthetnek is e lehetőségek kihasználásában.

Az adatok alapján a sikertelenség több okát azonosították. Az első tanfolyam-anyagokat például mérnökök és informatikusok tervezték, mérnökökre és informatikusokra gondolva. Paepcke szerint hatékonyabb lenne a semlegesebb és nyitottabb pedagógiai megközelítés.

A diákok elzártsága szintén probléma. A stanfordi kutatók a más területeken is sikeres zárt kiscsoportos tevékenységeket javasolnak egyszemélyes részvétel helyett.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!