A szakszervezetek még kételkednek, de már elismerik: a vártnál nagyobb lesz a pedagógusbér-emelés
Átlagosan 21,2 százalékkal tervez a kormány.
Stanfordi kutatók megállapították, hogy a nem megfelelő tananyagok és a diákok elzártsága miatt a sok résztvevő ellenére kevesen fejezik be a tömeges oktatási tanfolyamokat.
Sok szakértő az oktatás forradalmát várta a néhány éve bevezetett tömeges nyílt online tanfolyamoktól (Massively Open Online Courses, MOOCs), de az eddigi eredmények nem túl bíztatóak. Az elsőkre rengetegen jelentkeztek, az ötletet egyetemek is támogatták, a tanfolyamokat viszont nagyon kevesen fejezték be.
Andreas Paepcke, a Stanford Egyetem kutatója szerint a MOOC-ben a szomorú számok ellenére óriási lehetőségek rejlenek, és a szolgáltatók által tanfolyamaikról és a résztvevő diákokról gyűjtött adatok segíthetnek is e lehetőségek kihasználásában.
Az adatok alapján a sikertelenség több okát azonosították. Az első tanfolyam-anyagokat például mérnökök és informatikusok tervezték, mérnökökre és informatikusokra gondolva. Paepcke szerint hatékonyabb lenne a semlegesebb és nyitottabb pedagógiai megközelítés.
A diákok elzártsága szintén probléma. A stanfordi kutatók a más területeken is sikeres zárt kiscsoportos tevékenységeket javasolnak egyszemélyes részvétel helyett.