A fő hangszereitek, amiket jelenleg használtok, már a névadásukban is nagyon különlegesek. Játszotok biciklidobon, gettómarimbulán, gigantocyplisen, teknőtolón, hangburgereken és fakutyán is.
A hangszereink folyamatosan változnak, például attól, hogy az egyik helyszínről átvisszük őket egy másikra; vagy egy komolyabb, szigetes vagy más fesztiválos workshop is nyomott szokott hagyni rajtuk. Megváltoznak a hangjaik. Nem kell feltétlenül ragaszkodni az eredeti hangzáshoz: ha változik a hangszer, változunk vele mi is. Általában nem úgy születnek a hangszernevek, hogy leülünk és sokáig gondolkozunk rajtuk: inkább ösztönösen, maguktól alakulnak. A biciklidob például arról kapta a nevét, hogy biciklikerekekből áll, és dobolunk rajta... (nevet). A gygantocyplist eredetileg lefolyórácsnak neveztük, de aztán egy hajnalon gigantocyplis lett belőle. Az olajoshordó kapcsolódik az amerikai gettók világához. A marimbula pedig az a hangkeltő eszköz, amit ennek a tetejére szereltünk.
A biciklidob mint látvány már önmagában véve nagyon izgalmas, ráadásul a színpadképetek központi eleme: ez áll középen, szépen megvilágítva. Olyan, mint egy logó. A bicikliről sokféle asszociációja lehet az embernek, akár a környezettudatosságra vagy a biciklis identitásra gondolok. Ez is véletlen, vagy valóban van szimbolikus értelme?
Inkább úgy mondanám, hogy ez lett a jelentése. A biciklidobtól függetlenül a bicikliszerelem abszolút meghatározó nálam. Versenyszerűen bringáztam suhanc koromban, és a mai napig nagyon kész vagyok a biciklizéstől. A biciklidob az első három hangszerünk között van. Abból a nagyon egyszerű játékból jött, amikor a gyerekek a bicikli hátsó villájára ruhacsipesszel kártyát, vagy más dolgokat erősítenek, amitől a kerék zakatoló hangot ad. Biztos azért csinálják a srácok, hogy ettől ők is nagy motorosnak tűnjenek, vagy egyszerűen csak jó hallgatni, ahogy kattognak a küllők. Ez abszolút gyerekkori inspiráció. Tóbiással könnyű visszaugrani a gyerekkorba. Eredetileg úgy képzeltem el, hogy különböző méretű biciklikerekek vannak előttem, amik úgy állnak, hogy kézzel hajthatom őket. Rajzolgattunk, ötleteltünk Tóbiással, de mérnöki rajz nem készült róla. Inkább vettünk pár kereket, és a hétvégén meghegesztettük Pápai Pistivel. Elkészült, működött, és azóta sem próbáltuk meg túlszárnyalni. Valóban embléma, valóban egyeduralkodó. Ahhoz képest hogy hányan kipróbálták már, csoda, hogy még egyben van. Ezek szerint ő is élvezi ezt a státuszt, és megszolgálja a törődést.
A Karmesterjáték című projektetek részben arról szól, hogy a közönség kipróbálhatja a hangszereiteket és bárki lehet karmester: gyerekek és felnőttek egyaránt.