Leszoktatnák a saját autóról az embereket Németországban, nem is akárhogyan

2025. szeptember 25. 15:05

Eljöhet a távirányítású taxik kora.

2025. szeptember 25. 15:05
null

Meglepő új autómegosztási móddal kísérleteznek Németországban – írta a The Guardian. A Vay, egy 2018-ban Berlinben alapított távvezérlésű autózási technológiai cég új megközelítést kínál a városi mobilitásra. A hagyományos önvezető robotaxikkal ellentétben a Vay járműveit távoli sofőrök irányítják, akik egy központi irányítóállomásról vezetik az autókat. A sofőrök pedálokkal, kormánnyal és három nagy képernyőn keresztül, valamint a kocsi hangjait és útviszonyait érzékelő szenzorok segítségével navigálnak.

A Vay szolgáltatása lehetővé teszi, hogy az ügyfelek egy alkalmazáson keresztül elektromos autót béreljenek, amelyet egy sofőr távirányítással szállít a helyszínre. Az ügyfél maga vezeti az autót a célállomásra, majd a bérlés végeztével a sofőr átveszi a parkolás feladatát.

A szolgáltatás ára körülbelül fele a hagyományos autómegosztó szolgáltatásoknak.

A cég elsőként Las Vegasban tesztelte a technológiát, ahol kedvező jogi környezet segítette a fejlesztést. Németországban a közelmúltban elfogadott törvények lehetővé teszik a távvezérelt járművek kereskedelmi használatát december 1-től, előre kijelölt területeken, képzett sofőrökkel.

A Vay célja, hogy csökkentse a magánautó-tulajdonosok számát, és „fenntarthatóbbá” tegye a városokat.

A sofőrök toborzása nem jelent gondot: sokan érkeznek az Uber vagy hagyományos taxitársaságoktól, illetve olyan teherautó-sofőrök közül, akik szeretnék elkerülni a hosszú távú vezetést.

Nyitókép forrása: Patrick T. Fallon / AFP

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
5m007h 0p3ra70r
2025. szeptember 25. 16:41
A vendoboxok mennyire lettek sikeresek, tudja valaki? A közelünkben van egy SPAR konténerüzlet. Kvázi automata egy kezelővel. A kínálat szűk és kompromisszumos, alapvető és pre-pack dolgok vannak benne.
Válasz erre
0
0
5m007h 0p3ra70r
2025. szeptember 25. 16:37 Szerkesztve
» massivement5akitiosz 2025. szeptember 25. 15:50 Túl sok az autó és túl nagy a mobilitás.« 1. A sok autó kis helyen rossz. 2. A nagy mobilitás nem rossz. 3. A mobilitási igény növekedésével a gepjárműszám nem kell konstans növekedjen.
Válasz erre
1
0
5m007h 0p3ra70r
2025. szeptember 25. 16:33
» kbexxx 2025. szeptember 25. 16:22 Az önvezető autóra meg nem kèsz a civilizáció « A régebbi autók is önvezetők. Az önét Ön vezeti. 🤣🤣🤣🤣
Válasz erre
1
0
5m007h 0p3ra70r
2025. szeptember 25. 16:31
» Szerintem 2025. szeptember 25. 15:43 Távvezetés? Amikor Németországban, a városokban is csak nyomokban van internet lefedettség?« Gondolom nem jártál még német nagyvárosokban. Sok helyen gyatra a mobilnet lefedettség. Magánelőfizetők kábeles routerein keresztül szolgáltatnak összekapcsolt wifi hotspotokból felépülő hálózatokat. T előfizetőként ingyenesen használhatod az ilyen T hotspot netzwerket.
Válasz erre
1
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!