Már nincs is olyan messze, hogy robotaxival utazzunk

Egyre többen választják a vezető nélküli autókat – már 10 millió fizetett útnál tart a Waymo.

Eljöhet a távirányítású taxik kora.
Meglepő új autómegosztási móddal kísérleteznek Németországban – írta a The Guardian. A Vay, egy 2018-ban Berlinben alapított távvezérlésű autózási technológiai cég új megközelítést kínál a városi mobilitásra. A hagyományos önvezető robotaxikkal ellentétben a Vay járműveit távoli sofőrök irányítják, akik egy központi irányítóállomásról vezetik az autókat. A sofőrök pedálokkal, kormánnyal és három nagy képernyőn keresztül, valamint a kocsi hangjait és útviszonyait érzékelő szenzorok segítségével navigálnak.
A Vay szolgáltatása lehetővé teszi, hogy az ügyfelek egy alkalmazáson keresztül elektromos autót béreljenek, amelyet egy sofőr távirányítással szállít a helyszínre. Az ügyfél maga vezeti az autót a célállomásra, majd a bérlés végeztével a sofőr átveszi a parkolás feladatát.
A szolgáltatás ára körülbelül fele a hagyományos autómegosztó szolgáltatásoknak.
A cég elsőként Las Vegasban tesztelte a technológiát, ahol kedvező jogi környezet segítette a fejlesztést. Németországban a közelmúltban elfogadott törvények lehetővé teszik a távvezérelt járművek kereskedelmi használatát december 1-től, előre kijelölt területeken, képzett sofőrökkel.
A Vay célja, hogy csökkentse a magánautó-tulajdonosok számát, és „fenntarthatóbbá” tegye a városokat.
A sofőrök toborzása nem jelent gondot: sokan érkeznek az Uber vagy hagyományos taxitársaságoktól, illetve olyan teherautó-sofőrök közül, akik szeretnék elkerülni a hosszú távú vezetést.
Nyitókép forrása: Patrick T. Fallon / AFP
Ezt is ajánljuk a témában
Egyre többen választják a vezető nélküli autókat – már 10 millió fizetett útnál tart a Waymo.
***