Váratlan lépést jelentett be a Meta – ez a magyar választásokra is kihathat

2025. július 25. 15:56

A vállalat így szeretné kikerülni az uniós politikai hirdetésekre vonatkozó új átláthatósági szabályokat.

2025. július 25. 15:56
null

Sokakat érintő bejelentést tett a Meta a napokban. A vállalat közölte, 

októbertől nem fog politikai, választási vagy társadalmi témájú hirdetéseket futtatni az Európai Unió területén,

így gyakorlatilag kikerüli az uniós politikai hirdetésekre vonatkozó új átláthatósági szabályokat – írta az Euractiv.

A lap ismertette, hogy az EU-szintű szabályozás célja, hogy visszaszorítsa a választásokba való külföldi beavatkozásokat és a politikai dezinformációt. Emlékeztettek, az új szabályozás és a Meta kivonulása erről a piacról már két éve is felmerült. 

A cikkben hivatkozott rendelet pedig októberben lép életbe, és arra kötelezi az online platformokat, hogy egyértelműen tüntessék fel: 

ki fizetett egy adott politikai hirdetésért, illetve azt is, hogy a hirdetéssel személyes adatok alapján célozták-e meg a felhasználókat.

Az Euractiv kitért arra is, hogy a Meta saját szabályzatában részletesen meghatározza, milyen típusú hirdetéseket sorol ebbe a körbe. S mint kiderült, ezek a korlátozások nemcsak az uniós országokra, hanem más európai területekre, így az Egyesült Királyságra is vonatkoznak majd.

A politikai tartalmak posztolását nem tiltják meg

Az összeállításban megjegyezték, hogy a Meta döntését azzal indokolta, hogy az új szabályozás – hivatalos nevén a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendelet (TTPA) – túlzottan összetett követelményeket róna a platform működésére, ami „vállalhatatlan mértékű komplexitást és jogbizonytalanságot” eredményezne a hirdetők és a platform számára is.

A cég ugyanakkor hangsúlyozta: a politikai témájú tartalmak posztolását nem tiltja meg, sem a felhasználóknak, sem a politikusoknak. Viszont, ami változik, hogy 

az ilyen tartalmakat nem lehet majd fizetett hirdetésként népszerűsíteni a Metánál.

Az Euractiv felidézte, hogy nemcsak a Meta az egyetlen technológiai szereplő, amely így próbálja megkerülni a szabályozást. A Google már tavaly jelezte, hogy leállítja a politikai hirdetések kiszolgálását az Unióban. 

Az amerikai cég akkor azt kifogásolta, hogy a rendelet túlságosan tág értelemben definiálja, mit tekint politikai hirdetésnek, ezért nem tudná jogszerűen és következetesen teljesíteni az elvárásokat – írta a lap.

Nyitókép illusztráció. Fotó: Lionel BONAVENTURE / AFP

Ezt is ajánljuk a témában


Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hijo-de-perra-4
2025. július 25. 17:50
Ez jo hir, mert a Meta legnagyobb hirdetoje, utcahosszal a fidesz. Igy azzal a penzzel korbe kell plakatozniuk most az utolso budit is, 2x nehogy maradjon
Szerintem
2025. július 25. 17:24
Ha nem is lesz fizetett hirdetés, de az algoritmusuk a balfaszok posztjait akkor is, ingyen is előre sorolja.
Ízisz
2025. július 25. 16:58
Ízisz idiamindada-2 2025. július 25. 16:57 Z. Arról mesélj kurva, hogy a gazdád, pornót, gendert, migránsokat, háborút, hazaárulókat támogató MLM csoportját miből tartja fenn??? A rendszert buktató kártyák erre kevesek!!! Csak nem a tiltott soros guruló dollárjaiból??? 💯❓👎
idiamindada-2
2025. július 25. 16:42
akkkkorki 2025. július 25. 16:37 A dollár média lesz a vesztes nem a Kormány pártunk! Csak szólok! """"Ahhoz képest, hogy állítólag nem veszélyes a Fideszre, 121 milliós össztűzzel zajlik Magyar Péter lejáratása"""
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!