Mulatságos azonban, hogy egyes tudósok azt állítják, hogy az LMBT-kutatás még „gyerekcipőben jár” vagy „hiányos”, és mégis úgy erősítik meg a nincs különbség modellt, mintha azt minden egyes kutatás, amelyről valaha beszámoltak, teljes mértékben megerősítené.
Ön írt egy átfogó könyvet az azonos nemű szülőkkel kapcsolatos kutatásokról. Melyek a főbb megállapításai?
A Same-sex parenting research: a critical assessment című, 2018-as könyvem már kissé régi, de a főbb megállapításaim továbbra is érvényesek. 1. Az azonos nemű szülők számát az Egyesült Államokban sokáig tízszeresen vagy még nagyobb mértékben eltúlozták, bár a a mai jelentések valószínűleg viszonylag pontosak.
2. A módszertani hibák és ferdítések továbbra is sok LMBT-kutatást sújtanak: kicsik a minták, nem közlik a hatásnagyságot, a kívánt eredmény bizonyítására szolgáló módszereket választanak, még akkor is, ha más megközelítések az ellenkező eredményt találnák; és a szakirodalmi áttekintésekben figyelmen kívül hagyják az ellentétes eredményre jutó kutatásokat.
3. Továbbra is egyre több a bizonyíték arra, hogy az azonos nemű szülők általában olyan utódokat nevelnek, akik felnőttként sokkal nagyobb valószínűséggel fognak nem heteroszexuális identitásról vagy szexuális vonzalomról, viselkedésről beszámolni. 4. A meleg férfiak és leszbikusok általában kevesebb gyermeket vállalnak, mint a heteroszexuálisok, ami az állami szintű termékenységi szinteket alacsonyabbra csökkenti. 5. Egyes tanulmányok hajlamosak egyenlőként kezelni azokat a helyzeteket, amikor az azonos nemű szülők jelentős társadalmi-gazdasági előnyökkel rendelkeznek (különösen a meleg férfiak esetében) a heteroszexuális szülőkkel szemben; és amikor az eredmények nagyjából ugyanolyanok, akkor ezeket az eredményeket sikerként kezelik, még akkor is, hogy ha a társadalmi-gazdasági helyzetet kontrollálnák, az eredmények másként alakulnának 6. Egyes tanulmányok érzelmi hátrányt találtak az azonos nemű szülők gyermekei esetében, de ezek az eredmények vitatottak (lásd Paul Sullins, a Catholic University of America szociológia professzorának kutatásait). Mindezen akadémiai ködösítés mögött az a tény áll, hogy a tudomány inkább az átlagokkal foglalkozik, míg a filozófia és a jog inkább az esetekkel. Ez utóbbiak őszintén elmondhatják, hogy gyakorlatilag bármilyen típusú szülő számára teljesen lehetséges, hogy legalábbis megfelelően neveljen egy gyermeket, ugyanakkor bizonyos típusú szülők átlagosan meglehetősen rosszul nevelhetik a gyermeket.