Budapest és Bécs harcba száll: van esély a magyar győzelemre, és már az is nyilvánvaló, mi a siker kulcsa
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/01/8ajMRBy2khCqmNgq15LTAuZBuH7hHQLtD3d-yUsCdeA/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRlMThjM2I5OTBhNzRhZTg4OThhMWFhNzU1NTQ2OTYx.jpg)
De szükség van a vasútra is hozzá.
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/01/8ajMRBy2khCqmNgq15LTAuZBuH7hHQLtD3d-yUsCdeA/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRlMThjM2I5OTBhNzRhZTg4OThhMWFhNzU1NTQ2OTYx.jpg)
Egyelőre heti három alkalommal.
Talabos Gábor üzemeltetési igazgató az AIRportal.hu-nak elmondta: február első felében indítja el járatait Hongkong és Budapest között a Hungary Airlines, a tavaly év végén hatósági engedélyeket szerzett áruszállító légitársaság. A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első
saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hongkong és Budapest között,
amelyet kezdetben hetente három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd.
Mint kiderült, a szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.
A tervek szerint a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül,
illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítése érdekében.
A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára,
ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek, tudjuk meg.
A Hungary Airlines hosszabb távon az e-kereskedelmi áruk mellett a légiáru-szállítás minden szegmensében meg kíván jelenni, és Budapest központtal áruszállító járathálózat üzemeltetését tervezi világszerte, például az Egyesült Államokba is – emelte ki az üzemeltetési igazgató.
A szakember hangsúlyozta: vállalatcsoport kiemelkedő teljesítménye hozzájárult ahhoz, hogy
a budapesti légikikötő légiáru-forgalma tavaly közel 50 százalékkal bővült, ezzel a Liszt Ferenc reptéren kezelt cargo mennyisége 2024-ben meghaladta a korábban utolérhetetlennek tűnő bécsi reptérét.
Budapest regionális elosztóközponttá vált az Ázsiából származó e-kereskedelmi áruk számára, amely a repülőtér mellett az áruszállítás és logisztika több szegmensében is jelentős növekedést generál a magyar vállalatok és a gazdaság számára – emelte ki Talabos Gábor, aki hozzátette:
a légitársaság amennyire csak lehetséges, magyar szakembereket alkalmaz majd,
ennek érdekében a közeljövőben több munkakörbe tervezi toborzás indítását.
Ezt is ajánljuk a témában
De szükség van a vasútra is hozzá.
Nyitókép: Origo