Keleti nyitás a javából: elindult Hongkong és Budapest között az állami áruszállítás

2025. február 07. 08:56

Egyelőre heti három alkalommal.

2025. február 07. 08:56

Talabos Gábor üzemeltetési igazgató az AIRportal.hu-nak elmondta: február első felében indítja el járatait Hongkong és Budapest között a Hungary Airlines, a tavaly év végén hatósági engedélyeket szerzett áruszállító légitársaság. A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első

 saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hongkong és Budapest között,

amelyet kezdetben hetente három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Magyarországon már senkinek sem kell félnie: személyesen Orbán Viktor lépett oda a megtámadott hírességek mellé

Magyarországon már senkinek sem kell félnie: személyesen Orbán Viktor lépett oda a megtámadott hírességek mellé
Tovább a cikkhezchevron

Mint kiderült, a szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.

A tervek szerint a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül, 

illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítése érdekében.

A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, 

ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek, tudjuk meg.

A Hungary Airlines hosszabb távon az e-kereskedelmi áruk mellett a légiáru-szállítás minden szegmensében meg kíván jelenni, és Budapest központtal áruszállító járathálózat üzemeltetését tervezi világszerte, például az Egyesült Államokba is – emelte ki az üzemeltetési igazgató.

A szakember hangsúlyozta: vállalatcsoport kiemelkedő teljesítménye hozzájárult ahhoz, hogy 

a budapesti légikikötő légiáru-forgalma tavaly közel 50 százalékkal bővült, ezzel a Liszt Ferenc reptéren kezelt cargo mennyisége 2024-ben meghaladta a korábban utolérhetetlennek tűnő bécsi reptérét.

Budapest regionális elosztóközponttá vált az Ázsiából származó e-kereskedelmi áruk számára, amely a repülőtér mellett az áruszállítás és logisztika több szegmensében is jelentős növekedést generál a magyar vállalatok és a gazdaság számára  – emelte ki Talabos Gábor, aki hozzátette: 

a légitársaság amennyire csak lehetséges, magyar szakembereket alkalmaz majd, 

ennek érdekében a közeljövőben több munkakörbe tervezi toborzás indítását.

Nyitókép: Origo
 

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csapláros
2025. február 07. 11:02
lazio154-5 2025. február 07. 10:49 ..."Ez lenne az új Selyemút? A kínai autóalkatrészek repülővel ide, itt összeszereljük, "... Ja: Józsi bácsi megrendeli valamelyik webáruházban vagy webshopban az alkatrészeket, a sufniban összerakja, és már röpíti is vissza... 😄😄😄
Válasz erre
2
1
lazio154-5
2025. február 07. 10:49
Ez lenne az új Selyemút? A kínai autóalkatrészek repülővel ide, itt összeszereljük, és repülővel vissza az autó? Tűzoltásra jó ez a módszer, de szólni kellene Putyinnak! Az igazi út Oroszország-Ukrajnán át a vasút.
Válasz erre
0
3
masikhozzaszolo
2025. február 07. 10:30
Én olyat olvastam 100 gép fog repkedni. Ilyenek ezek szerint.
Válasz erre
1
0
Camael
2025. február 07. 09:33
ez jó hír, a mégjobb hír az lenne ( nyilván nem üresen repülnek vissza a gépek) hogy sok sok magyar cégnek nyílik legetősége exportját eljuttatni Kínába
Válasz erre
5
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!