Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
2024. november 17. 18:32
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig. A kereslet azt mutatja, hogy egyre kevesebben áldoznak az üzleti osztályért a repülőn.
2024. november 17. 18:32
7 p
0
0
3
Mentés
Miközben világszinten is mérhetően csökken az utasoktól az érdeklődés az első osztályú repülőjegyek iránt, addig azt látni, hogy különösen Európában a légitársaságok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek ebbe az irányba, miközben máshol teljesen leépítik ezeket a szolgáltatásokat és előtérbe kerül az üzleti osztály a repülőn. Legutóbb az egyre jobban feltörekvő Oman Air volt az, amelyik bejelentette, megszünteti első osztályú üléseit és helyettük úgynevezett Business Studio kabint nyit, akik a legnagyobb luxusban utaznának. Az ománi légitársaság előtt a Turkish Airlines, valamint az Air New Zealand nemzeti légitársaságok voltak, akik hasonlóképp tettek.
Üzleti osztály repülőn: mit jelentenek a fedélzeti osztályok?
A Euronews jelentése szerint már a kétezres évek óta tart az első osztályú repülőutak eladása, amely mögött több szempont áll: egyrészt megjelentek a fapados légitársaságok, másrészt olyan szinten fejlődtek a business osztályú helyek, hogy szinte eltűnt a különbség a business és az első osztály között, így mindenki az olcsóbb, nagy komfort nyújtó előbbit választotta.
Az Oman Air új kabinjai valahol a business és az első osztály között lesznek pozícionálva: a fényűzés garantált, mindenkinek lesz saját szórakoztató elektronikája, saját fedélzeti kijelzője, amin tud akár tévét is nézni, valamint ingyenes lesz a wifi, valamint á la carte lehet étkezni a levegőben.
A legtöbb utas számára már csak névileg van különbség a business és az első osztály között”
– fogalmazott Ben Mutzabaugh, légiközlekedési szakértő, aki szerint a tengerentúli, hosszú járatokon a legtöbb kabinban már fekvő ággyá alakítható ülések vannak, továbbá számos légitársaság már privát fülkévé alakítható kabinokkal üzemelteti járatait. Mint mondta, osztálytól függetlenül előkelőnek tartják ezeket a helyeket az utasok.
Miért szünteti meg egyre több légitársaság az első osztályt a repülőkön?
A brit Virgin Atlantic új Airbus A350-es járatain már a korábbinál sokkal kevesebb business ülés van: a szakértők szerint minél több embert akarnak így a gépre rakni egy úton, hiszen a fapados társaságok is így tudnak nagy profitot generálni. A társaság az első osztályú helyeit „upper class”-nak, azaz felsőbb osztálynak hívja és tovább javított az itt nyújtott szolgáltatásokon. Egyes vendégeknek konyak- és borkóstolóval, valamint csokoládéval kedveskednek.
A Euronews jelentése szerint a legtöbb amerikai légitársaság leépítette az első osztályú helyeit az egyre csökkenő keresletre reagálva. Mint írták, Európában a legmagasabb szolgáltatást nyújtó és ezzel együtt legdrágább osztály már csak a hosszú tengerentúli utakon található meg kontinensünkön, leginkább
a Lufthansánál,
a British Airways-nél,
vagy az Air France-nál.
A francia nemzeti légitársaság a Boeing 777-el repült járatain egy exkluzív kabint is berendez az ezt kifizető utasainak, ahol kanapé, külön fekvőhely is helyet kap.
Mi a különbség a repülőgépeken az első osztály és az üzleti osztály között?
A német Lufthansa is így tett, amelyik az „Allegris” névre keresztelt osztályain felújított, minden luxust és kényelmi szolgáltatást biztosító kabinokkal várja utasait a hosszabb utakon. Ezek rendszerint kétszemélyesek, ahol egy nagy asztal, franciaágy és rengeteg hely biztosítja a kényelmet.
A Euronews szerint az európai társaságok kitartanak az első osztály mellett és nem úgy tűnik, hogy egyhamar az már csak a múlté lesz, de megjegyzik, az egyre exkluzívabb osztályok sokunk számára egyre elérhetetlenebbek lesznek.
Nyitóképen a Turkish Airlines üzleti osztálya. Fotó: Rasid Necati Aslim / ANADOLU / Anadolu via AFP
A VisaGuide Passport Index 2024-es rangsora szerint a magyar útlevél a világ ötödik legerősebbje, megkönnyítve a magyar állampolgárok globális mozgását és nemzetközi kapcsolataik bővítését.
Ha déli vagy keleti vidékre utazunk, legjobb, ha már útközben lefékezzük magunkat. Máskülönben az adott ország lassít le, és az drasztikusabb lesz. Névai Gábor írása.
Ez a cikket valaki névtelen, magyarul nem tudó héber diákmunkás fordította angolból google fordítóval.
Úgyhogy érdemben nem reagálok rá, mert nem is biztos, hogy értem, hogy a szerző mi akart volna leírni.