Bezsongtak a szegediek – nagyon jól lehet majd keresni a BYD-üzemben

Egyre több fiatal tanul kínaiul a városban.

A Kurier publicistája szerint megbukott az osztrák iparpolitika, a menekülőutat pedig Magyarország példája és a keleti nyitás jelentheti.
Ausztria iparpolitikáját kritizálja a Kurierben megjelent véleménycikk, amely szerint az ország egymás után veszíti el a nagyvállalatokat és a beruházásokat. Wolfgang Unterhuber úgy véli, egy kínai autóvállalat gigagyárának befogadása kézenfekvő megoldás lenne.
Ennek kapcsán példaként a BYD Magyarországon épülő üzemét említette meg. Hozzátette, Európa már egyébként is rég elveszítette Kína ellen az elektromos és hibrid autók meccsét.
Mint megírtuk: miközben az Európai Bizottság a tagállamok többségének támogatása nélkül is büntetővámokat vezetett be Pekinggel szemben, és egymás után zárnak be a nagy európai autógyárak, addig a kínai BYD-nak hatalmas tervei vannak a szegedi létesítményével.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher
Ezt is ajánljuk a témában
Egyre több fiatal tanul kínaiul a városban.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.