A tagállamok többsége NEM szavazta meg a Kína elleni büntetővámokat, de a Bizottság így is be fogja vezetni őket
Hiába Magyarország és Németország küzdelme, ennyit ér az uniós demokrácia.
Miközben az Európai Bizottság a tagállamok többségének támogatása nélkül is büntetővámokat vezet be Pekinggel szemben, és egymás után zárnak be a nagy európai autógyárak, addig a kínai BYD-nak hatalmas tervei vannak a magyarországi létesítményével.
Nyitókép: Orbán Viktor Facebook-oldala
Az Audi brüsszeli gyára bezár, véletlenül csak egy kőhajításnyira azoktól az épületektől, ahol a zöld autóiparra való átállásról döntöttek, ami családok ezreit érinti – írja az Il Giornale nyomtatott kiadása. A lap szerint háromezer dolgozó veszíti el az állását.
Az olaszok idézik Alfredo Altavillát, a kínai BYD Európáért felelős főtanácsadóját, aki úgy látja,
gyilkos döntés volt a Pekingből érkező elektromos autókra vonatkozó vámok megerősítése, mert elképzelhetetlen, hogy Kína erre ne reagáljon.
A szakember hangsúlyozta, a BYD célja, hogy a magyarországi gyártás megkezdését követően 18 hónapon belül teljes értékű európai gyártóvá váljon, tehát európai vásárlók számára tervezett autókat dob piacra, lehetőség szerint helyi alkatrészek felhasználásával.
Ezt is ajánljuk a témában
Hiába Magyarország és Németország küzdelme, ennyit ér az uniós demokrácia.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.