Eddig szidták érte, most fél Európa Magyarország útját választotta
Újabb bizonyíték, hogy Nyugaton népszerűvé vált a magyar stratégia.
Az olaszok is szívesen megszereznék a kínai Dongfeng befektetését, ám szinte biztosan hátrányba kerültek a magyar és osztrák kormánnyal szemben, amikor megszavazták az EU büntetővámjait.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Szecsődi Balázs
A Dongfeng Motor Groupról írt elemzést a Corriere della Sera, amelyben kiemeli, a kínai autógyártó az EU emelkedő vámtarifáira válaszul európai termelést tervez, azaz kész modelleket szállítana az EU-n belüli gyárából. Ezt a taktikát követte a Fiat is 50 éven keresztül az akkor még harmadik világnak nevezett országokban.
A cikk szerint
Magyarország és Ausztria mellett Olaszország is harcba szállna a befektetésért, csakhogy az olasz kormány megszavazta a büntetővámokat, miközben Budapest és Bécs nem, így szinte biztosan hátrányba kerül a kínai döntéshozóknál.
Az olasz lap megjegyzi, Magyarországra több kínai befektetés érkezett 2023-ban, mint Németországba, Franciaországba és az Egyesült Királyságba összesen.
Ezt is ajánljuk a témában
Újabb bizonyíték, hogy Nyugaton népszerűvé vált a magyar stratégia.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.