Fél Európa ezt a beruházást akarta, Magyarország megszerezte – a brüsszeli lap szerint így már „nem jó ötlet"
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
Egymást tapossák a kormányok Nyugat-Európában, hogy megszerezzék a kínai vállalatok gyárait, pedig a keleti nyitás stratégiájáért korábban folyamatosan kritizálták Magyarországot.
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
A kínai Chery aláírta a közös vállalkozás létrehozásáról szóló szerződést a spanyol Ebróval – írja a Le Figaro. A megállapodás keretében a Nissan egykori gyárában, Barcelona közelében gyártják majd a kínai cég járműveit.
A cikk megállapítja, hogy
ez a második alkalom, amikor egy nagy kínai gyártó letelepedik Európában, a Tesla kihívója, a BYD elsőként Magyarországot választotta és Szegeden épít gyárat.
A lap megjegyzi, hatalmas harc dúl Európában a kínai gyártók megszerzéséért – ennek fontosságát először egyébként a magyar kormány ismerte fel, amiért rengeteg támadás érte Nyugat-Európából, ám mára a németek, a spanyolok, az olaszok és a franciák is ezt a stratégiát követik.
Nem ez az első eset, hogy Nyugaton egészen másképp értékelnek egy beruházást, ha azt Magyarország szerezte meg, és nem valamelyik nagy EU-tagállam.
Ezt is ajánljuk a témában
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.