Nem tudják, hogyan kell használni az ollót. Nem tudnak fára mászni. Nem tudnak hátrafelé sétálni”
– fogalmazott. Hozzátette: „Olyan betegségek, jelennek meg a gyerekek körében, amelyek általában az idős és középkorú embereket sújtották a fizikai aktivitás hiánya miatt.”
A Forssmed ezért szorgalmazza, hogy a személyes digitális eszközök iskolai használatának korlátozását a nemzeti jogban rögzítsék és tegyék kötelezővé, ne pedig csak ajánlják, ahogyan jelenleg történik. A kormány új törvényjavaslata szerint a diákok 9. osztályos korig nem férhetnének hozzá az eszközeikhez az iskolában töltött teljes idő alatt, beleértve a szüneteket is.
A Svéd Közegészségügyi Hivatal által e hónap elején kiadott új iránymutatása szerint a két év alatti kisgyermekeknek egyáltalán nem, a két és öt év közöttiek összesen egy órát, a hat és 12 év közöttiek legfeljebb két órát, a tizenévesek pedig legfeljebb három órát „ajánlott” képernyő előtt tölteni.
A Deutsche Welle gyereket is megkérdezett a kérdésről. A megkérdezett 10 és 11 éves gyerekek egy olyan iskolába járnak, ahol a tanulók reggelente saját maguk által készített kézzel készített táskákban helyezik el eszközeiket, és csak a nap végén kapják vissza azokat. Több gyerek is azt mondta a porálnak, hogy enélkül nehezükre esne koncentrálni.