Nyitókép: Getty Images FreshSplash
Svédország 2017-ben fogadta el az ötéves iskolai digitalizációs stratégiát, amelynek a fő célkitűzések a következők: „további lehetőségek megteremtése a digitalizációra, a digitális kompetencia magas szintjének elérése (különösen a gyermekek, diákok és fiatalabbak körében), valamint a tudásfejlesztés, az esélyegyenlőség és a technológiához való hozzáférés előmozdítása”.
A kormány azóta viszont elkezdett aggódni, hogy a digitalizáció valóságban milyen hatással van a gyerekekre. Jakob Forssmed szociális és közegészségügyi miniszter vezeti azt a törekvést, hogy a helyreállítsák az egyensúlyt a valódi élet és a közösségi média között a gyereket életében.
„Az iskolák felelőssége, hogy felkészítsék a gyermekeket a világra” – mondta Forssmed a Dutsche Wellének. „De Istenem, amit most látunk, az valami más” – tette hozzá.
A miniszter elmondta, hogy a svéd diákok széles körben elterjedt rendellenességektől szenvednek, és az online töltött órák miatt csökken a fizikai és szellemi képességük.