A Boeing botrány folytatódik: újabb bizonyítékokkal álltak elő korábbi alkalmazottak
Egy kiszivárogtatott dokumentum alapján a Boeing tudhatott arról, hogy a 737 MAX-al problémák vannak.
Eddig is volt elég baja a cégnek az eltitkolt meghibásodások miatt, a java most jön.
Nyitókép illusztráció. Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Emlékezetes: nyáron botrány rázta meg az egész iparágat, miután kiderült, hogy egy kiszivárogtatott dokumentum alapján tudhattak a gépeikre jellemző meghibásodásokról.
Ezt is ajánljuk a témában
Egy kiszivárogtatott dokumentum alapján a Boeing tudhatott arról, hogy a 737 MAX-al problémák vannak.
Ezt a helyzetet fokozta, amikor – miután két gépük is lezuhant – az áldozatok családja keményen perbe fogta a vállalat vezetőit, akik közül volt, aki ugyan időben lelépett, de a többiekre várt a hosszadalmas, drága, és fájdalmas eljárás. Most mindennek a tetejébe a cég dolgozói is sztrájkba léptek, miután hiába követelték, nem kapták meg a régóta esedékes mértékben a fizetésemelésüket. Erről a BBC írt,
A szakszervezet és a cégvezetők négy évre elnyújtva 25 százalékban egyeztek meg, ám ezt a 30 ezer munkás többsége visszautasította, így helyi idő szerint péntek éjféltől letették a munkát Seattle-ben és Portlandben.
Mint a lap írja, a sztrájk komoly csapást mér a Boeing új vezérigazgatójára, Kelly Ortbergre, akit a múlt hónapban neveztek ki azzal a feladattal, hogy fordítsa vissza a kedvezőtlen tendenciákat. Ortberg még könyörgött is a dolgozóknak, figyelmeztetve őket, hogy a sztrájk „veszélybe sodorja a cég talpra állását”. A lap azt találgatja, vajon meddig tart majd a munkabeszüntetés. A vezetőség nyitott a tárgyalásra, azonban a bizalomnak nyilvánvalóan annyi.
Ezt is ajánljuk a témában
A Boeing repülőgépek sorozatos meghibásodásai miatt az év végén távozik a vezérigazgató, és a cégvezetés is átalakul. Az amerikai vállalat gondjai az egész légi közlekedési ágazatra kihatnak, egyebek közt nőhetnek a jegyárak. Európai versenytársa, az Airbus sem örül a Boeing bajainak.
A dolgozók 40 százalékos bérfejlesztést követelnek, míg a cégnek milliárdjaiba kerülhet maga a leállás – a Moody’s hitelminősítő szerint körülbelül havi 1,5 milliárd dollárjába került a vállalat legutóbbi leállása.