Fél Európa ezt a beruházást akarta, Magyarország megszerezte – a brüsszeli lap szerint így már „nem jó ötlet"
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/02/Z-2n19pNe6tonKxfvmtK1yMWRJ0_nDtguMhF_13kntU/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzMDVhZDllOTJjYjQwNDk4NWJmMjJiYzQ1YjY4NmZj.jpg)
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/02/Z-2n19pNe6tonKxfvmtK1yMWRJ0_nDtguMhF_13kntU/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzMDVhZDllOTJjYjQwNDk4NWJmMjJiYzQ1YjY4NmZj.jpg)
Az MG márka tulajdonosa európai gyárat építene, és bár korábban a nyugati országok „rossz ötletnek" tartották Magyarország stratégiáját, ma már ők is versenybe szállnak a beruházásért.
Nyitókép: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Miközben az Európai Unió vizsgálja a kínai autótámogatásokat és import vámok bevezetését fontolgatja, addig a nemzeti kormányok egymás lábát tapossák a beruházásokért – írja a Reuters, amely leszögezi, Magyarországnak sikerült megszereznie a kínai elektromos autógyártók első európai üzemét, a BYD-ét, sőt, a hírek szerint a Great Wall Motorral is előrehaladott tárgyalásokat folytat.
Bár Magyarországot a keleti nyitás politikájáért számtalan kritika érte korábban, mára úgy tűnik, az európai nagyhatalmak is az útjára léptek: a cikk alapján a SAIC, az MG márka tulajdonosa két európai gyárat építene, a beruházásért pedig Magyarország mellett Németország, Olaszország és Spanyolország is harcba száll.
A BYD beruházását egyébként többek között a franciák és a németek is megszerezték volna, ám miután ez Magyarországnak sikerült, hirtelen elkezdték Brüsszelből támadni a terveket.
Ezt is ajánljuk a témában
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.