Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia

Ön fizetne a közösségi média használatáért?

2024. május 26. 06:27

Egyre több platform rukkol elő a fizetős verziójával, ám nem biztosak benne a szakemberek, hogy ez a garantált siker receptje.

2024. május 26. 06:27
Szabó Péter

Fotó: Olivier Douliery/AFP

Eljött ez az idő is: már fel lehet iratkozni Elon Musk fizetős X közösségi hálózatára (korábban Twitter), amellyel ráadásul hozzáférhetünk az oldal MI (mesterséges intelligencia) chatbotjához, a Grokhoz is. A feliratkozás nyilvánvaló előnyei közé sorolható, hogy hosszabb bejegyzéseket írhatunk és szerkeszthetünk, valamint kevesebb hirdetéssel találkozhatunk – írja a BBC.

Johnny Ryan, a cég egy korábbi hirdetési vezetője, aki most az Irish Council for Civil Liberties vezető munkatársaként dolgozik, úgy látja, a hirdetések bizonyos szempontból befogadhatóbbak a fizető felhasználóknak, mint a hagyományos feliratkozóknak.

„A hirdetőt általában nem érdekli a tartalom. Van egy régi mondás, miszerint ha nem fizetsz a termékért, te magad vagy a termék.

Ez azt jelenti, hogy ha valamit ingyen használsz, akkor azért az adataiddal fizetsz, és folyamatosan kapod a hirdetéseket.

Ez egy bevált és jövedelmező üzleti modell, mint mondják, az adatok jelentik a digitális világban az olajat. Hajmeresztően hangzik, de néhány évvel ezelőtt sokat hallottam a technológiai iparban” – fogalmazott Johnny Ryan.

Ezt is ajánljuk a témában

Mennyibe kerül a fizetős közösségi média előfizetés?

Ennek az olajkútnak azonban fogynak a tartalékai, mert a techcégek egyre inkább alternatív ajánlatként tekintenek az előfizetésekre. Hat hónappal ezelőtt a Meta bemutatta Európában a Facebook és az Instagram hirdetésmentes előfizetési modelljét. Ez a fizetős Facebook és Instagram 13 euró (14 amerikai dollár; 11 angol font) havonta mobileszközökön, ami körülbelül átlagosnak mondható egy online szolgáltatási díjhoz képest.

Ez látszólag azért történt, hogy a techóriás megfeleljen a fogyasztói választási lehetőségekről szóló új uniós jogszabályoknak – a megoldás azonban visszafelé sült el. A Meta most vizsgálat alá került, mert az EU szerint nem biztos, hogy megfelelő, ha a felhasználók e két lehetőség között dönthetnek: a pénzükkel vagy az adataikkal fizetnek.

Ezt is ajánljuk a témában

A Snapchat Plus, amely két éve bevezette a hirdetésmentességet, mindössze néhány hét alatt elérte az egymillió feliratkozót a 2022 júniusi indulását követően. Egy évvel később a YouTube hirdetésmentes streamelést kínáló prémium szolgáltatása ezt is túlszárnyalta a 100 millió felhasználóval. Ezek alapján kijelenthető, hogy a felhasználókban kategorikusan megfogalmazódott az igény a zavartalan, minőségi tartalomfogyasztásra.

Szükségem van arra az élményre, hogy úgy nézhessem a tartalmakat, ne kelljen attól félnem, mikor jönnek a hirdetések”

– mondja James Hacking, a Socially Powerful médiaügynökség alapítója.

Megéri a közösségi média előfizetés?

A Netflix ezzel szemben egy olcsóbb előfizetési szerződést alkalmaz, amely hirdetéseket is tartalmaz, az Amazon Prime pedig bevezette videóplatformján a hirdetéseket, de külön díj ellenében eltávolítja azokat – kizárólag a felhasználói élmény javítása érdekében.

„Van egy szegmense az internethasználóknak, amely hajlandó fizetni a kényelméért, ahogyan a légitársaságok utasai között is vannak olyanok, akik hajlandóak fizetni a gyorsabb beszállásért. Ha azonban mindenkinek fizetnie kell, akkor sokkal kevesebben fogják használni ezeket a közösségi oldalakat, így az igazán elkötelezett réteg is kisebb lesz.

Meg kell találni az egyensúlyt az ingyenes és a fizető felhasználók között.

Mindkettőre szükség van a megosztásokhoz és a tartalmak létrehozásához, illetve ne feledjük, olyan emberek is vannak, akik egy kicsit jobb élményért hajlandóak többet is fizetni” – elemezte a piac helyzetét Azeem Azhar, az Exponential View technológiai témájú előfizetéses hírlevél alapítója.

Talán ez egy olyan lecke, amelyet X már megtanult – az előfizetési modell elindítása után néhány napon belül ingyenes prémium fiók státuszt adott minden olyan fióknak, amelynek több mint egymillió követője van. A közelmúltban aztán ezt is kibővítette a több mint 2500 prémium követővel rendelkezőkre.

Nem kérdés, a témával a szemünk előtt zajló és az életünk szerves részét képező technológiai forradalom újabb jelentős lépcsőfokához érkeztünk. A lehetőségek tárháza szinte végtelen – csak preferenciánk, vérmérsékletünk és pénztárcánk szabhat határt.

Ezt is ajánljuk a témában

A 10 legnagyobb közösségi média platform 2022-ben

A Facebook és a Meta csatolt részei utolérhetetlenül nagynak tűnnek, a Twitter körüli hisztéria csak növeli a regisztrációk számát, a trón közelébe törő ifjú titánok pedig nagyon apró pöttyök egy messzi-messzi galaxisban.

 

Összesen 312 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-93
2024. június 15. 02:02
🍓 ️ ­É­­r­­­t­­­é­­k­e­­­l­­­d­ ­­­a­­­ ­­­s­z­­­e­­­x­­­i­­­ ­­p­­u­­n­­c­­­i­­m­­­a­t­ 👉 𝐖­­𝐖­­𝐖­.­­𝐗­­𝟏­­𝟖­.­𝐅­­𝐔­­𝐍
kokrowatz-0
2024. május 27. 17:02
sajnos mindannyian fizetünk érte, mert a kormány százasával tolja bele a közpénzmilliókat.
Patika
2024. május 27. 13:13
Hogyne. (mindig február 31.-én)
törölt felhasználó
2024. május 26. 15:30
"Ez azt jelenti, hogy ha valamit ingyen használsz, akkor azért az adataiddal fizetsz, és folyamatosan kapod a hirdetéseket." Már csak a leghülyébbek vannak fent valódi adatokkal bárhol is a neten. .
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!