Németország, és a villanyautós kétségbeesés

2024. április 01. 18:01

Nehéz nem sírni és nevetni egyszerre.

2024. április 01. 18:01
Várkonyi Gábor
Facebook

Nyitókép: Várkonyi Gábor Facebook-oldala 

 

„Semmi sem mutatja be jobban az aktuális közhangulatot Németországban, mint a progresszívek elsőszámú magazinja, a Spiegel. A múlt heti szám vezető anyaga a villanyautó tematikája körül forgott, remek strand irodalom, mert kellő nyugalommal lehet olvasni ilyenkor.

Aktuálpolitikát továbbra is kizárólag autós kontextusban vizsgálok itt, kérem a kommentekben maradjunk ezen a síkon.

A Spiegel újságírói nem értik, miért nincs még mindig osztatlan sikere a villanyautónak Németországban. Nem értik, hogyan lehetséges, hogy a szubvenciók kifutása után rapid módon csökken a piaci részesedése a villanyautóknak – legalábbis időlegesen –, miközben nem fogják vissza magukat olyan általánosítások kapcsán, mint hogy »mindenki tudja, hogy a villany a jövő«.

Csak a hezitáló vevők nem. Akiket fel kell világosítani. Ahogy a cégeket is. Mindenkit, akinek kételyei vannak, aki plurális megközelítéssel nézi a jövőt, meg kell győzni az egyetlen megoldásról. A maguk érdekében.

Az az ellentmondás nem zavarja össze az újságírókat, hogy maguk hozzák a példákat arra, hogy azok a márkák és beszállítók, akik az államra várva előre szaladtak, és radikálisan egy lapra tettek fel mindent, felsültek.

Keretezés, eszerint a mottó szerint: a múltban él, aki nem megy a villany irányába, azonnal és kizárólag. Ezeket az elesett lelkeket meg kell téríteni. Vagy ki kell őket rekeszteni a diskurzusból, mert, és itt jön a lényeg: »a szélsőjobb kultúrharcot csinált a villanyautó «.

Itt már nehéz nem sírni és nevetni egyszerre. Aki nem villanyautós, korlátlanul, kérdések, gazdasági számítások, és hatástanulmányok nélkül, az széljobbos. Csak így. Simán. 

Bezzeg a kínaiak, folytatják a Spiegel szerzői. Majd két mondattal később elhangzik, hogy mekkora állami szubvenció van mögöttük, hogy 15 milliós túlkapacitásuk van, és ezeket a gyárakat pörgetni kell, hogy ne legyen Kínában munkanélküliség. A tervgazdasággal pörgetett mesterséges munkahelyek produktumát meg Európába kívánják deponálni. Ezen a ponton sem zavartatták magukat a cikk szerzői azzal, hogy az ellentmondás kapcsán valami magyarázattal szolgáljanak.

A Tesla gyár »gyorsasága« szintén jó példa számukra. Az általános munkakörülményekről, a szakszervezeti kérdésekről a baloldali lapban egy betűt nem írtak. Kína kapcsán sem, egyébként.

2035 kapcsán természetesen leírták, hogy minden autómenedzser, és minden politikus, aki megváltoztatná a dolgot, az súlyosan nosztalgikus, és reménytelen, mert »tovább akar pénzt keresni a belsőégésűvel«.

Végezetül leírták, hogy bár a német jólét megteremtője az autóipar, a német gazdaságnak »el kell szakadnia« az autóipartól, ami a jövőben egyébként sem lesz versenyképes. Kivéve, ha a »kínai piacon az árverseny miatt csődbe menő kínai cégekből bevásárolnak, hogy technológiailag versenyképesek legyenek«.

Szóval, az ember esze megáll, de tényleg.

A sok minden közepette egyetlen egy dologról nem volt szó, még csak fel sem merült a lehetősége: hogy technológiák tudnának párhuzamosan egymás mellett létezni. Békében, ahogy más kapcsán mondani szokták. Nem. A németeknek csak a fájdalmas es szélsőséges út az, ami üdvözítő. Ha rámegy az iparuk, akkor is. Aki meg mást gondol, az szélsőjobbos. Aki nem hiszi, olvassa el a Spiegel idei tizenharmadik számát.”

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 140 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Robi54
2024. április 02. 14:50
Semmi különös,a német ilyen. Náci,komcsi vagy libsi,de az 1000% -ban.
Ehetős Odó
2024. április 01. 21:24
A villanyautó általános alkalmazása zsákutca. Van egy korlátozott kör, ahol használható: belvárosi autózás, valamint az agglomerációból való napi bejárás. Ez utóbbira úgy alkalmas, ha a táv nem több, mint 30-40 kilométer és a tulajnak lehetősége van saját garázsában tölteni. A dodzsem minden más felhasználásra alkalmatlan.
Ez D-dúr és e-moll
2024. április 01. 20:53
"omega 2024. április 01. 19:21 ...5400 lakás van a lakótelepen, ami mondjuk 3000 autót jelent. (Szerintem többet) Ha ezek mind elektromos autók lennének, hogyan töltenék fel az emberek? De az egymillió forintos kérdés az, hogy az ehhez szükséges áramot hogyan termelik meg!..." Le vagy maradva egy brosúrával! A jövő nem a magántulajdoné, hanem a bérlésé és a szolgáltatásoké. Ez a szisztéma fogja megmenteni a globalogazdik extraprofitát. Bérelni fog mindenki mindent és szolgáltatásként fogja igénybe venni (természetesen brutálisan drágán); személyautók sem lesznek, csak alkalmilag bérelhető bérautók.
Ez D-dúr és e-moll
2024. április 01. 20:13
Száz akkugyárat, ezeret!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!