Olasz lap: az asztalra csapott Magyarország és Hollandia – mindkét ország megelégelte az EU tétlenségét
A magyar kormány nem tétovázott.
Felmerült, csúcsidőben korlátozzák az elektromos autók töltését, hívta fel a figyelmet Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a közösségi oldalán.
Felmerült, korlátozzák csúcsidőben Hollandiában az elektromos autók töltését – írta közösségi oldalán Várkonyi Gábor autópiaci szakértő. Több idézetet is közölt egy holland portálon megjelenő cikkből. „Az elektromos autók nyilvános töltőállomásait 16 és 21 óra között le kell kapcsolni” – mondja Stedin regionális hálózatüzemeltető. Stedin szerint erre azért van szükség, mert ezekben az órákban „a hálózat szétszakad”.
Mint a posztban olvasható, számos helyen már folynak kísérletek úgynevezett „okos”, „hálózat-tudatos töltéssel”. Ez azt jelenti, hogy délután végén és este elején kevesebb áram áll rendelkezésre a nyilvános töltőállomásokon. Az elektromos autók ilyenkor kevésbé gyorsan töltődnek fel.
Stedin Rotterdamban is részt vesz egy ilyen kísérletben, azonban a cég állítja, a hálózattudatos töltés nem elegendő. Merthogy a hálózat üzemeltetője arra számít, a következő években a nagyvárosok villamos hálózatának kapacitásának 20 százalékát a nyilvános töltőállomások fogják használni. Stedin szerint minden esti csúcsidőben kikapcsolt töltőállomáshoz új otthon csatlakozhat az elektromos hálózatra.
„Sokan most váltanak át (hibrid) hőszivattyúkra és indukciós tűzhelyekre. Emiatt a tápkábelek a délután végétől nagyon elfoglaltak. Ide tartoznak az elektromos autók is.
Ez sok helyen csúcsidőben nyomás alá helyezi a hálózatot. Mintegy másfél millió háztartásban fordulhat elő áramkimaradás emiatt”
– idéz a cikkből Várkonyi.
„Hollandiában ezért 105 000 kilométer kábelt kell lefektetni, és további 54 000 transzformátorházat kell építeni. Ez azt jelenti, hogy Hollandiában minden harmadik utcát fel kell újítani az elektromos hálózat megerősítése érdekében. Az elektromos autók száma az elkövetkező években várhatóan a mostani körülbelül 450 000-ről (az összes autó 5 százaléka) 2030-ra körülbelül 2 millióra (20 százalék) nő. A nyilvános töltőállomások száma várhatóan a jelenlegi 150 000-ről 400 000-re növekszik 2030-ban” – olvasható.
Minderre a villanyautósok érdekvédelmi szövetsége is reagált a cikk szerint, és kifogásolták, hogy az ilyen ötletek elrettentő hatással lehetnek azokra, akik „még mindig benzines autóval közlekednek, és villanyautó vásárlást terveztek”. A tudatos töltést, és az intelligens töltési megoldások kiépítését ajánlották a probléma megelőzésére.
Várkonyi Gábor bejegyzésében úgy összegzett, az áramellátás kérdése hosszabb távon számomra sosem jelentett ellenérvet a villannyal szemben, úgy alapvetően. Hol kereslet képződik, ott kínálat is lesz, az ár, az egy másik kérdés. Az időtáv az, ami ismét csak problémákat okoz.
Ha egy olyan fejlett országban, mint Hollandia, kihívásokkal küzdenek, akkor ilyesmi máshol is elő fog fordulni, a németekről pedig még említést sem tettünk. Szóval, ésszel kéne” – írta.
Nyitókép forrása: Facebook