Hoppá: egyre több az áramkimaradás Hollandiában az elektromos autók töltése miatt

2024. március 04. 10:27

Felmerült, csúcsidőben korlátozzák az elektromos autók töltését, hívta fel a figyelmet Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a közösségi oldalán.

2024. március 04. 10:27
Hollandia

Felmerült, korlátozzák csúcsidőben Hollandiában az elektromos autók töltését – írta közösségi oldalán Várkonyi Gábor autópiaci szakértő. Több idézetet is közölt egy holland portálon megjelenő cikkből. „Az elektromos autók nyilvános töltőállomásait 16 és 21 óra között le kell kapcsolni” – mondja Stedin regionális hálózatüzemeltető. Stedin szerint erre azért van szükség, mert ezekben az órákban „a hálózat szétszakad”.

Mint a posztban olvasható, számos helyen már folynak kísérletek úgynevezett „okos”, „hálózat-tudatos töltéssel”. Ez azt jelenti, hogy délután végén és este elején kevesebb áram áll rendelkezésre a nyilvános töltőállomásokon. Az elektromos autók ilyenkor kevésbé gyorsan töltődnek fel.

Stedin Rotterdamban is részt vesz egy ilyen kísérletben, azonban a cég állítja, a hálózattudatos töltés nem elegendő. Merthogy a hálózat üzemeltetője arra számít, a következő években a nagyvárosok villamos hálózatának kapacitásának 20 százalékát a nyilvános töltőállomások fogják használni. Stedin szerint minden esti csúcsidőben kikapcsolt töltőállomáshoz új otthon csatlakozhat az elektromos hálózatra.

„Sokan most váltanak át (hibrid) hőszivattyúkra és indukciós tűzhelyekre. Emiatt a tápkábelek a délután végétől nagyon elfoglaltak. Ide tartoznak az elektromos autók is.

Ez sok helyen csúcsidőben nyomás alá helyezi a hálózatot. Mintegy másfél millió háztartásban fordulhat elő áramkimaradás emiatt”

– idéz a cikkből Várkonyi.

„Hollandiában ezért 105 000 kilométer kábelt kell lefektetni, és további 54 000 transzformátorházat kell építeni. Ez azt jelenti, hogy Hollandiában minden harmadik utcát fel kell újítani az elektromos hálózat megerősítése érdekében. Az elektromos autók száma az elkövetkező években várhatóan a mostani körülbelül 450 000-ről (az összes autó 5 százaléka) 2030-ra körülbelül 2 millióra (20 százalék) nő. A nyilvános töltőállomások száma várhatóan a jelenlegi 150 000-ről 400 000-re növekszik 2030-ban” – olvasható.

Minderre a villanyautósok érdekvédelmi szövetsége is reagált a cikk szerint, és kifogásolták, hogy az ilyen ötletek elrettentő hatással lehetnek azokra, akik „még mindig benzines autóval közlekednek, és villanyautó vásárlást terveztek”. A tudatos töltést, és az intelligens töltési megoldások kiépítését ajánlották a probléma megelőzésére.

Várkonyi Gábor bejegyzésében úgy összegzett, az áramellátás kérdése hosszabb távon számomra sosem jelentett ellenérvet a villannyal szemben, úgy alapvetően. Hol kereslet képződik, ott kínálat is lesz, az ár, az egy másik kérdés. Az időtáv az, ami ismét csak problémákat okoz.

Ha egy olyan fejlett országban, mint Hollandia, kihívásokkal küzdenek, akkor ilyesmi máshol is elő fog fordulni, a németekről pedig még említést sem tettünk. Szóval, ésszel kéne” – írta.

Nyitókép forrása: Facebook


 

 

Összesen 189 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ata
2024. március 04. 15:44
A mélyzöldek mire számítottak? Igaz, nem erős oldaluk nekik a matematika...
hátakkor
2024. március 04. 15:03
Tudta? Egy kilogrammnyi, azaz az atomerőművekben használt átlagos dúsítottságú uránpasztilla felhasználásával 444 000 kWh villamos energia termelhető. Ugyanezt a mennyiségű villamos energiát például csak mintegy 110 tonna szén vagy 220 tonna fa elégetésével lehetne csak biztosítani. Egy háztartás évi villanyfogyasztása egy diónyi enyhén dúsított uránból kijön.
lhotx
2024. március 04. 13:41
No, mi van? Kevés északi-balti levegőt őrölnek a merkel-féle madárdarálók? Ki hitte volna! Tündérsóhajjal és szivárványegyszarvúpóni-szellentéssel nem lehet nehézipari sűrűségű áramot termelni? Még ilyet!!
nemecsek-3
2024. március 04. 13:10
Hoppá!!! Ezt már akkor látta mindenki amikor a zöld elsötétítette az eget. Brüsszel józan ész híján a politikai haszonszerzéséhez rá is ugrott a "projektre" ahelyett, hogy higgadtan műszakilag járható útra terelte volna. Csak úgy eszembe jutott, hogy miután egész európát újrakábelezik, fölállítanak 20-40 millió töltőállomást, (ha sikerül a töltési időt 10 percre redukálni akkor kevesebbet vastagabb kábellel) akkor hogyan fognak rájönni, hogy a nagyvárosi lakótelepeken, ahol hely sincs parkolásra hogyan fog festeni az akkumullátor töltése. Talán csak nem az az elképzelés, hogy éjjelente tömött sorokban vonulnak pizsamában az autósok az autójukhoz, hogy átadják a helyet a többieknek? Budapestet látva a jelenlegi városvezetés az ingatlanbiznisz lefizetett csatlósaként az utolsó négyzetcentiket játssza át beépítésre, igazi autósűldöző horrorberuházásokat legitimizálva közösségi közlekedés abszolút lepusztítása mellett
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!