Új idők jönnek: Magyarország kulcsállam lesz
Hazánk a gazdasági semlegesség stratégiáját követve kapcsolódási pont lehet az európai és az ázsiai piacok között.
A kínai webáruház iszonyú pénzeket költ reklámra, és egyszerűen nem hagyja élni a gyanútlan vásárlójelöltet.
Az olcsóságáról és az agresszív reklámkampányairól híressé és hírhedtté vált Temu tavaly az év első kilenc hónapjában 200-500 milliárd forintnak megfelelő összeget költött hirdetésekre, ám a piaci szereplőket az foglalkoztatja, meddig tudnak még növekedni, és mikor akarnak majd elkezdeni pénzt keresni – számol be a Telex. Magyarországon a külföldről vásárlók közül szeptemberben még csak fél százalék vásárolt a platformról, de januárra ez a szám már 29 százalékra nőtt.
A hazai portál egy korábbi cikkében mutatta be, mit tud, miket árul ez a kínai webáruház. Röviden mindent, vagy még annál is többet. Többek között gumipapucsot macskáknak, falra ragasztható hátvakarót, borsó alakú övtáskát, tyúkokra való bukósisakot. S ami a legszörnyűbb,
gyakorlatilag lehetetlen előle elmenekülni, annyira agresszívan vadássza le a gyanútlan vásárlójelöltet.
A semmiből berobbanó webáruház a havi 51 millió felhasználójával 2023 novemberében lekörözte az eBayt Európában, de még nem állt meg a növekedés. Ám két óriási, szintén kínai konkurense is van a Temunak. A 155 milliárd dollárt érő Pinduoduo Kína harmadik legnagyobb online áruháza, 2022-ben pedig úgy döntöttek, a nemzetközi piacon is terjeszkednek. A Pinduoduó tulajdonosa, az Írországban bejegyzett PDD Holdings alapította meg a Temut.
2023 februárjában, az amerikai Super Bowl szünetében debütált a cég első tévéreklámja. Az amerikaifutball döntője, a világ egyik legnagyobb sporteseményének számít, így nem véletlen, hogy a Temu csaknem ötmilliárd forintnyi dollárt fizetett ezért. Ám, hogy jó megérte az üzlet, azt az is bizonyítja, hogy másnap 45 százalékkal megemelkedtek a telefonos applikációjának a letöltései. De nem álltak le,
2023-ban csaknem kétmilliárd dollárt költöttek hirdetésekre világszerte.
A Temu sikere az óriási reklámpénzek mellett az oldal felépítésében rejlik. Ahogy belépünk, villámakciókkal, leárazásokkal, „csak neked, csak most” és egy szerencsekerékkel fogad bennünket. S egyszerűen nem hagyja békén a mezei érdeklődőt, mindenáron rá akarja beszélni a vásárlásra.
Nyitókép: Temu