Magyarországon építhet gyárat a legnagyobb kínai autómárka
A BYD a múlt héten nyitotta meg budapesti szalonját.
Elemzők szerint azért éppen Magyarországra érkezik a kínai óriáscég, a BYD, mert jobb a kapcsolata a magyar kormánynak Pekinggel, mint Európa többi részének. A Bloomberg azt írja, Németország elől szerezte meg Orbán Viktor kormánya a hatalmas üzletet.
Nem meglepetés, hogy a kínai óriás, a BYD vélhetően Magyarországon épít új gyárat, mert a magyar kormánynak sokkal jobbak a kapcsolatai Pekinggel, mint Európa többi részének – írja az Aktualityben megjelent cikkben Tomás Vranka, az XTB elemzője.
Ezt is ajánljuk a témában
A BYD a múlt héten nyitotta meg budapesti szalonját.
Ezt is ajánljuk a témában
Elszigetelődni nem úgy szokás, hogy az ember három nap alatt három nagyhatalommal fog kezet – de nem is ez Magyarország problémája. Kohán Mátyás írása.
A szakértő úgy véli, Magyarország az autóakkumulátorok gyártásának csomópontjává, központjává válik, a bejelentett projektek befejezése után pedig Kína, az Egyesült Államok és Németország után a negyedik legnagyobb lesz a világon.
Ezt is ajánljuk a témában
A Növekedés.hu cikke szerint aki csak teheti, igyekszik a határain belül tartani ezeket az üzemeket.
Eközben a Bloomberg cikke arra is rámutat, hogy Magyarország és Lengyelország az élre tör az elektromos autógyártás terén, mert a régiós riválisok lassabban reagáltak a kínai és dél-koreai beruházásokért vívott harcban.
A szakportál szerint Orbán Viktor számára újabb győzelem lehet a BYD döntése, mert Németország helyett választhatja Magyarországot a kínai vállalat.
Eközben Csehországban a Volkswagen egyelőre nem tervez akkumulátorgyárat, Szlovákia pedig csak kisebb projekteket tudott eddig megszerezni.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: Orbán Viktor hivatalos Facebook-oldala