elő lehet készíteni egy üzemzavarra vagy egy másik állam által elkövetett támadásra (false flag) utaló jeleket.
Utolsó tengeralatti támadási mód egy tengeralatti drón lehet. A mélyebb tengerek kutatásban régóta használt ROV-k (Remotely Operated Vehicle) polgári céllal is számtalan változatban elérhetőek, így nem kizárható, hogy egy ilyen, katonai célra UUV-nak (Unmanned Underwater Vehicle) nevezett eszközzel követték el a támadást. Arról nem is beszélve, hogy 2015-ben a svéd felségvizeken a svéd haditengerészet egy rutin ellenőrzés során azonosított és hatástalanított egy ilyen eszközt. Érdekes módon további részleteket az eszközről (tulajdonos, gyártmány, méretek) nem hoztak nyilvánosságra.
Természetesen nem zárható ki egy felszín feletti támadás sem, és itt térnék vissza a gyanús nevű FFAB123 repülőeszközre. Egyrészt a kereskedelmi légiirányítás számára kötelezően lejelentendő hívójelek között (egy esetleges vészhelyzet esetén ezen a néven keresik a járművet) ez egy nagyon gyakran előkerülő jel. Az AB123 arra utal, hogy még véletlenül se lehessen a számából következtetni feladatára. A flightaware honlap szerint az Egyesült Államok haditengerészete az alábbi helyeken és időpontokban használta ez a hívójelet. Egy napon belül Líbiában és az USA-ban, Mexikóban és Szaúd-Arábiában. Sőt idén augusztusban Tajvan körül szintén egy helikopter használta.
A típus szinte biztosan a legtöbb amerikai hadihajó fedélzetén megtalálható MH-60 Seahawk, amely az UH-60 Blackhawk haditengerészeti változata. Azonban az altípus kérdéses, ugyanis az MH-60R elsősorban tengeralattjárók elleni hadviselésre (Anti Submarine Warfare - ASW), míg a hírekben említett MH-60S elsősorban felszíni hadviselés (Anti-Surface Warfare-SUW) és levegőből indított akna elleni műveletekre készült. És ember legyen a talpán, aki a két altípus közötti különbséget, akár közelről is meg tudja állapítani.
Fentiek miatt valószínűbb, hogy egy víz alatt elhelyezkedő célpont ellen az MH-60R verziót vetnék be.