A magyar kormány a Facebookon keresztül exportálja a nacionalizmust – olvashatjuk az amerikai CEPA agytröszt (Az Európai Politikai Elemzések Központja) elemzésében, melyet a Klubrádió nemzetközi lapszemléje szúrt ki.
Az agytröszt szerint a kormány így próbálja a magyar diaszpórának eladni illiberális ideológiáját. Legfőképpen azt, hogy a Trianon után leszakadt magyar közösségek az összes környező országban rosszul élnek és hátrányosan megkülönböztetik őket. Orbán ezen mérgező és a közösségeket destabilizáló üzenetei persze a hagyományos sajtótermékekből is árad – állapította meg az International Republican Institute’s Beacon Project.
Mint írják, a magyar kormány a 2018-as adatok szerint 8 év alatt tízszeresére növelte ezen sajtótermékek támogatását. Szerintük mindezt azért, hogy a kampányban a jobboldal narratívájára legyenek nyitottak ezek az újságok, és így befolyásolják a határon túli magyarokat (akik egyébként 1, maximum 2 mandátum sorsáról döntenek - a szerk.)
Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher