Újabb tévhit dőlt meg: mégis érdemes vállalkozni Magyarországon
Kiderült, hogy idehaza régiós szinten is nagyon kevés a cégmegszűnés.
Az OMV szlovén leányvállalata 120 töltőállomást üzemeltet, valamint nagykereskedelmi tevékenységet is folytat az országban.
A Mol közleménye szerint megállapodtak az OMV-vel, hogy az OMV Downstream GmbH-tól mint közvetlen részvényestől megvásárolják az OMV Slovenija 92,25 százalékát, amelyben az INA már 7,75 százalékos kisebbségi részesedéssel rendelkezik. Az üzletet még jóvá kell hagynia a versenyhatóságnak. A tranzakció 120 szlovén töltőállomást foglal magában, a szlovén leánycég az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt: ezek az OMV az EuroTruck és az Avanti/DISKONT
Az OMV Slovenija felvásárlása a harmadik bejelentett megállapodás, amióta 2021. februárjában a MOL-csoport frissítette hosszútávú stratégiáját. A MOL-csoport nemrégiben tette közzé, hogy a Slovnaft megvásárolja a Normbenz Slovakia s.r.o. 100%-át, amely 16 Lukoil márkanév alatt működtetett szlovákiai töltőállomást foglal magában. A MOL továbbá megállapodást kötött a Marché International AG-vel, amely 9 éttermet üzemeltet Magyarországon Marché márkanév alatt..
A MOL 1996-ban azzal a céllal lépett be a szlovén piacra, hogy kiskereskedelmi hálózatot és nagykereskedelmi tevékenységet hozzon létre. 2011-re a vállalat már 31 töltőállomást működtetett, beleértve a TUŠ hálózatot. 2016-ban 11 Agip töltőállomás is bekerült a MOL portfóliójába. A zöldmezős beruházásokkal és 5 INA töltőállomás integrálásával párhuzamosan a MOL Slovenija jelenleg 53 töltőállomást üzemeltet. 2016 óta a Fresh Corner koncepció bevezetésével mind a 48 MOL márkanév alatt futó töltőállomást átalakították, frissen készített ételeket és kiváló minőségű kávét kínálva az utazó emberek számára.
Nyitóképen: Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója. Fotó: MTI/Kovács Tamás