A közlekedés során keletkező adatok érzékeny, személyes adatok, amelyek alapján a járműben ülők profilozása is lehetséges lenne.
Éppen ezért kiegyensúlyozott jogi keretekre van szükség, amely biztosítja az adatok szuverenitását, szabályozza azok feldolgozását, illetve a hozzáféréssel rendelkezők körét.
Az általános uniós adatvédelmi rendelkezésekkel összhangban a jármű tulajdonosa a keletkező adatok kezelője, vagyis az autógyárak nem írhatják elő, hogy a jármű megvásárlásával a tulajdonosok lemondjanak a közlekedési adatokkal kapcsolatos jogaikról. A gyártóknak azt is lehetővé kell tenniük, hogy a járművek tulajdonosai maguk is elmenthessék és továbbíthassák az adatokat, ezzel elkerülhető, hogy az autógyártók monopolizálják az adatforgalmat. Azon adatokat viszont, amelyek nem köthetők közvetlenül az adatszolgáltatóval össze, a köz számára elérhetővé kell tenni, elősegítve ezzel a fogalom- és várostervezési folyamatokat. Az önvezető autókra vonatkozó tervezet várhatóan az adatkezelési aggályok tisztázását követően ismét napirendre kerülhet Németországban.
Gergi-Horgos Mátyás