A feministák ekkor kezdték el támogatni a „genderek” eltörlését, felszámolását is, hogy a nem többé ne határozhassa meg az emberek társadalomban elfoglalt helyét, a férfiak ne „uralkodhassanak” a nők felett. A szexuális forradalom, valamint a hagyományos házasság és családmodell meggyengítése mögött a „gender feminizmus” és a kulturális marxizmus húzódik meg, mint ideológia. Napjainkra sikerült elérniük az USA-ban is a társadalom legalapvetőbb pillérét jelentő hagyományos család intézményének meggyengítését: egyre több a válás, az egyedülálló szülő, a házasságon kívül született gyermek. A gender feministák és az ő ideológiájukból táplálkozó queer identitáspolitika legújabb vadhajtását pedig a transzneműek jogaiért való küzdelem jelenti. Amennyiben győzedelmeskednek, végleg megszűnnek a biológiailag determinált nemek, hiszen a férfi és női identitás között egyfajta átjárhatóságot biztosít a transzneműség.
Elmondható, hogy a nyugati társadalmakban, Európában és az Egyesült Államokban a történelem során soha nem voltak még ilyen jó politikai-gazdasági-társadalmi helyzetben a nők. Vannak azonban, akik nem így látják: a feminizmus harmadik hullámának tábora tagadja, hogy megvalósult volna a nemek közti egyenlőség. A második hullámú feminizmussal szemben azért kritikusak, mert szerintük az kizárólag a középosztálybeli, nyugati fehér nők érdekeit tartotta szem előtt, nem vette figyelembe a fekete, ázsiai, vagy éppen a transznemű nők speciális, sokszorosan elnyomott helyzetét, magyarán nem épített a különböző „elnyomott” identitáscsoportok összejátszására, tehát nem volt interszekcionális. Manapság azonban már a feminizmus szerteágazó - számos irányzata van, melyek gyakran ellentmondásba is kerülnek egymással. Azonban, ha az ügy megköveteli, képesek összefogni.
A progresszív ideológia úgy működik, mint egy bicikli: ahhoz, hogy mozgásban maradjon, haladjon, folyamatos hajtóerőre van szüksége. Ezért láthatjuk azt, hogy hiába érték el a feministák a nők egyenjogúságát, hiába válik világszerte egyre inkább elfogadottá az LMBT-kurzus, folyamatosan új elérendő célokat tűznek ki maguk elé. Ezek a célok pedig mind radikálisabbak, mint az előzőek. Megállapítható, hogy a feministák már az 1970-es években összefogtak az homoszexuális közösséggel annak érdekében, hogy a véleményük szerint a nőket, valamint a homoszexuálisokat és transzneműeket is elnyomó, heteroszexuális férfiak uralma alatt álló patriarchális, kapitalista társadalmat lebontsák. Ezen a ponton céljaik találkoznak a kulturális marxisták majdnem egy évszázados vágyaival, ahogyan Antonio Gramsci olasz kommunista megfogalmazta, a „felépítmény” megszűntetésével, és ennek érdekében a különböző kisebbségek erőinek egyesítésével.