A napokban szavazhat az Európai Parlament arról, hogy a kereskedelmi hajózás a klímaprogram részét képezi-e
2020. július 06. 17:14
A napokban dőlhet el, hogy a szigorú uniós „zöld” szabályozás hatálya alá tartozik-e majd a kereskedelmi hajózás, vagy sem. A szektor ökológiai lábnyoma szempontjából ez nem elhanyagolható jelentőségű kérdés.
2020. július 06. 17:14
3 p
0
0
1
Mentés
Ahhoz, hogy a 2050-re vonatkozóan kitűzött ambiciózus klímacélok teljesülhessenek, az ágazat karbon-intenzitása 2030-ig több mint 40 százalékkal kell, hogy csökkenjen a maihoz képest (megjegyzésképpen: alternatívát a zöld hidrogén optimális alkalmazása jelenthetne).
Jelenleg a kereskedelmi hajózás csekély súllyal esik a latba az európai emissziókereskedelmi rendszer (ETS) szempontjából, ezen változtatna az új szabályozás, amelynek értelmében – immáron az ETS szabályozási körébe tartozva – a tengeri kibocsátóknak is úgy nevezett „karbonengedélyt” (tulajdonképpeni környezetszennyezési díj) kellene vásárolniuk a környezetszennyezés után. A Splash 247 nevű hírportál értesülései szerint a „kulcsfontosságú” szavazás a holnapi napon esedékes.
A portál hivatkozik továbbá egy uniós dokumentumra is, miszerint a tengeri kereskedelem 2018-ban a közösség szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 4%-áért felel, ami Belgium teljes karbonlábnyomával egyenértékű. A szabályozás azért is lehet időszerű, mert a Mediterranean Shipping Company (MSC) nevű hajótársaság a legnagyobb német és lengyel erőműveket követi az EU top 10 kibocsátói listáján, megelőzve a Ryanair nevű diszkont légitársaságot is – írja a portál a Transport & Environment nevű NGO egyik jelentésére hivatkozva.
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Az Európai Parlament korábbi elnöke szerint Orbán olyan miniszterelnök, aki mindig a borotvaélen táncolta a politikai játékát, de nem hiszi, hogy ez valaha is az európai rendszer felbomlását okozza.
A volt amerikai házelnök, Nancy Pelosi egy hivatalos luxemburgi út során szenvedett balesetet, de állapota stabil, és a kórházból is folytatja munkáját.
p
8
0
29
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2020. július 24. 12:22
Ha banánellenes rendelkezést mernek hozni, akkor azt meg fogják bánni.
Semmi értelme nincsen ásványvizet importálni Olaszországból, bort importálni Németországból, fűszerpaprikát importálni Spanyolországból.
Ellenben van értelme banánt importálni Costa Ricából.