Mélyütés Európa gazdaságának a német és francia válság
Nincsen stabil kormányzás Európa két vezető országában.
A júniusi menetrend szerint az eddigi 80 után már 160 gép közlekedik, ami a 760 repülőből álló flotta 21 százalékát jelenti.
„Megduplázza a forgalomba visszaállított repülőgépei számát júniustól a Lufthansa csoport (Lufthansa Group), Európa második számú légiközlekedési vállalkozása, de a koronavírus-járvány miatt a flotta csaknem 80 százaléka továbbra is a földön marad” – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap.
A júniusi menetrend szerint az eddigi 80 után már 160 gép közlekedik, ami a 760 repülőből álló flotta 21 százalékát jelenti. A nyári idegenforgalmi főszezon kezdetétől a társaság központi bázisáról, a frankfurti nemzetközi repülőtérről nagyjából 20 célállomás lesz ismét elérhető, köztük a horvátországi Dubrovnik, az olaszországi Velence és a görögországi Rodosz. A több légitársaságot összefogó német cégnek igen fontos a forgalom növelése, mert a koronavírus-járvány miatti leállás következtében naponta egymillió euró (350 millió forint) veszteséget termel.
A tervezett megállapodás két fő elemből áll. Az egyik egy 6 milliárd eurós tőkejuttatás a koronavírus-járványban bajba került nagyvállalatok támogatására létrehozott úgynevezett gazdasági stabilizációs alapon (WFS) keresztül. A német állam 20 százalékos tulajdonrészhez jut az úgynevezett csendes betét fejében. A társaság további 3 milliárd eurót is kap a koronavírus-járvány miatt a nagyvállalatok támogatására indított műveletek másik főszereplőjétől, az állami fejlesztési banktól (KfW). A bank úgynevezett átváltható kötvény formájában nyújtja a kölcsönt. A kötvényt 5 százalék plusz 1 részvény nagyságú tulajdonrészre lehet váltani. A német állam ezzel blokkoló kisebbségi tulajdonrészt szerezne. A KfW akkor élhet a lehetőséggel, ha felvásárlási kísérlet indul a frankfurti tőzsde DAX-30 nevű indexében szereplő részvénytársaságért.
A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Lufthansa Group így az ágazat második legnagyobb szereplője volt a Ryanair ír diszkont légitársaság után, amelynek 152 millió utasa volt. A világszerte 135 ezer embert foglalkoztató cégcsoport korábban 4500 ember felvételét tervezte 2020-ra. Az utóbbi hetekben naponta átlagosan mindössze 3000 utast szállítottak, és azzal számolnak, hogy el kell bocsátani 10 ezer alkalmazottat.
(MTI)