A világ leghosszabb vízalatti alagútja épül meg Dánia és Németország között

2020. április 24. 16:29

Az alagutat nem a tengerfenékbe fúrják, hanem előre gyártott betonelemekből szerelik össze a tengerfenéken.

2020. április 24. 16:29

A világ leghosszabb, 18 kilométeres vízalatti alagútjával kötik össze Dániát és Németországot a balti-tengeri Fehmarn(dánul: Femern)-szorosban.

A dán kormánykoalíciót alkotó pártok pénteken nagy többséggel megszavazták, hogy 2021. január 1-jén dán oldalról megkezdődjön a Lolland dán és a Fehmarn német sziget közötti, kétpályás villamosított vasutat és négysávos autóutat magába foglaló alagút építése, amelynek költségét 2015-ös árakon számolva 52,6 milliárd dán koronára (2503 milliárd forint) becsülik.

Az alagutat nem a tengerfenékbe fúrják, hanem előre gyártott betonelemekből szerelik össze a tengerfenéken. A régóta vajúdó gigantikus beruházás elkezdését Benny Engelbrecht közlekedési miniszter jelentette be pénteken, történelminek nevezve a döntést, és hangoztatva, hogy a vasúti és közúti összeköttetés megteremtésével „Európa egy új kapuja” születik meg, amely egyben kapu a jövőbeni környezetkímélő szállítási megoldásokhoz is.

A dán kormány 2015-ben vetette fel először, hogy híddal vagy alagúttal kössék össze a fővárosnak, Koppenhágának is helyet adó kelet-dániai szigeteket és Németországot. Akkor 2024-re tervezték a beruházás befejezését, amelynek új céldátuma 2029 közepe. A híd ötletét később elvetették, mert biztonságosabbnak és környezetkímélőbbnek ítélték meg az alagutat.

Az alagút egy órával lerövidíti a jelenleg 4,5-5 órás menetidőt Koppenhága és a németországi Hamburg között közúton, és körülbelül két órával vasúton, mivel kiiktatja a kompösszeköttetést. Magán az alagúton autóval mindössze 10 percig, vonattal pedig 7 percig tart az áthaladás. A Fehmarnbelt(Femernbaelt)-alagút tervét ellenezték környezetvédők és a tengeri átkelésben érdekelt komptársaságok is. Az Európai Unió azonban márciusban végül engedélyezte a dán kormánynak, hogy pénzügyi kártérítésben részesítse a komptársaságokat. A beruházás költségének zömét Dánia viseli, de némi pénzzel hozzájárul az Európai Unió is.

(MTI)

(A kép forrása: logistik-aktuell.com)

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2020. április 29. 10:38
Milyen kár, hogy nekik nincsen LMPjük, akik azonnal követelnék a leállítást! Mondjuk szívesen kölcsönadjuk, vissza se kell adni, vihetik a gyalázatos bandát öribe.
Krupp Skya
2020. április 27. 09:35
"Csak azt nem éretem, hogy miért kell kárpótolni a komhajó társaságot ? " Én sem értem, amikor el is lehet venni a komphajótársaságot a tulajdonostól ez egy rég bevált módszer nálatok.
Knerten
2020. április 25. 14:00
Na, ezek szerint a dán kormány se liberális (eléggé), ez abból is látszik, hogy támogatják, hogy valami, amire sok embernek szüksége van, megépüljön.
Gyéressy Károly
2020. április 25. 13:08
Mintha kevésnek tűnne az a 2500 md Ft.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!