Kimondta a vezető politikus: Új stratégia kell annak érdekében, hogy az USA-EU-Kína háromszögben ne az EU legyen a vesztes
A politikus szerint az EU és Magyarország érdekeivel is ellentétes lenne egy gazdasági hidegháború.
Kínai kocsikból álló szerelvényt vásárolt az ország.
Elindult szombaton Havannából Kuba másik végébe egy újonnan vásárolt kínai kocsikból álló vonatszerelvény a szigetországi vasúti modernizáció első lépéseként.
Noha a kubai vasút az egyik legrégebbi a világon – az első vonalon az 1830-as években indult meg a forgalom – az ország több mint négy évtizede nem vásárolt új vonatkocsikat, a 4200 kilométer hosszú, elavult vasúthálózaton meglehetősen lerobbant szerelvények közlekednek. A jegyvásárlás bizonytalan, a menetrend betarthatatlan, gyakoriak a balesetek.
A vasút most már több évtizede a legolcsóbb, de a legkevésbé hatékony közlekedési forma az országban. A Havannát Santiagóval összekötő 900 kilométeres utat 24 óra alatt teszik meg a vonatok, ami kétszer hosszabb, mint autóval megtéve. Az új kínai kocsikból álló szerelvény 15 óra alatt teszi meg ezt az utat, és a menetidő tovább csökken majd a pálya felújítása után.
A kormány 2030-ra szeretné teljesen megváltoztatni a jelenlegi állapotokat, kínai és orosz segítséggel felfejleszteni az egész infrastruktúrát. Kína májusban szállított le 80 személykocsit, és a Cubadebete állami hírportál szerint jövőre várható újabb nyolcvan kocsi érkezése. Az óvatos kubai piaci reformokkal összhangban a kínai kocsik légkondicionálással ellátott első, valamint másodosztályú részekre vannak felosztva.
Az Interfax orosz hírügynökség jelentése szerint Kuba Oroszországgal egymilliárd dolláros szerződést kötött a vasút modernizálására, de a Reuters hírügynökség szerint az nem derült ki, hogy ez mit tartalmaz.
(MTI)