Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
A robbanás nem lesz hangosabb, mint egy ajtó becsapása.
Hangrobbanás nélkül működő szuperszonikus repülőgép kifejlesztésére adott ki megbízást az amerikai űrügynökség, a NASA – számol be az Euronews.
A tervezést és a tesztelést a szintén amerikai Lockheed Martin repülőgépgyártó végzi, mely a munkáért 247,5 millió dollárt kap a szerződés szerint. A prototípus 3 éven belül, 2021-re elkészülhet, és a tervek szerint akár 16 kilométeres magasságban, 1500 kilométer/órás sebességgel haladhat.
A gép különlegessége abban rejlik, hogy hangrobbanás helyett nem csinál majd nagyobb zajt, mint egy ajtó becsapása. Amint a gép elkészül, a NASA teszteli majd, és 2022-től kezdve az amerikai légtérben is gyűjti róla a adatokat.
Az új gépmadár tizenöt évvel a Concorde utolsó útja után egyúttal újra megnyithatja az utat a szuperszonikus utasszállítók megjelenése előtt: a jelenlegi szabályozások tiltják a kereskedelmi használatú szuperszonikus gépek használatát az azok által csapott nagy zaj miatt. Egy halkabb szuperszonikus gép megjelenésével azonban felülvizsgálható lesz a szabályozás.