Hangrobbanás nélküli szuperszonikus gépet készíttet a NASA

2018. április 04. 19:36

A robbanás nem lesz hangosabb, mint egy ajtó becsapása.

2018. április 04. 19:36

Hangrobbanás nélkül működő szuperszonikus repülőgép kifejlesztésére adott ki megbízást az amerikai űrügynökség, a NASA – számol be az Euronews.

A tervezést és a tesztelést a szintén amerikai Lockheed Martin repülőgépgyártó végzi, mely a munkáért 247,5 millió dollárt kap a szerződés szerint. A prototípus 3 éven belül, 2021-re elkészülhet, és a tervek szerint akár 16 kilométeres magasságban, 1500 kilométer/órás sebességgel haladhat.

A gép különlegessége abban rejlik, hogy hangrobbanás helyett nem csinál majd nagyobb zajt, mint egy ajtó becsapása. Amint a gép elkészül, a NASA teszteli majd, és 2022-től kezdve az amerikai légtérben is gyűjti róla a adatokat.

Az új gépmadár tizenöt évvel a Concorde utolsó útja után egyúttal újra megnyithatja az utat a szuperszonikus utasszállítók megjelenése előtt: a jelenlegi szabályozások tiltják a kereskedelmi használatú szuperszonikus gépek használatát az azok által csapott nagy zaj miatt. Egy halkabb szuperszonikus gép megjelenésével azonban felülvizsgálható lesz a szabályozás.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2018. április 08. 15:55
A szuperszonikus utasszállítóval az volt a baj, hogy régen tervezték, ezért rohadtul elavult volt. Ha most belefognának ilyenbe, lehet, hogy sokkal sikerültebb lenne. Pl. sokkal könnyebben lehetne emberket hozni távoli vidékekről, pl. Afrikából. :-))))))))))))) Hajrá, technika!
matykox
2018. április 05. 10:05
Az ajtó becsapásnál csak azok csattannak nagyobbat, akik ebbe a kamuba befektetnek: akiket becsapnak.
drkovax
2018. április 04. 21:12
Egyébiránt meg aa hangsebesség átlépése hangrobbanás nélkül nem megoldott probléma, azt csak ígérik, hogy majd időben megoldják. Olyan ez, mint a (szintén Lockheed Martin) konténer méretű fúziós reaktor, amire a szabadalmi védettséget is megszerezték, noha nincs nemhogy működő prototípusuk, de elméleti modelljük se (nem véletlenül akkora az ITER, amekkora és az se biztos, hogy képes lesz ténylegesen több energiát termelni, mint ami működtetéséhez kell, hiába az elméleti modell). De az USA szabadalmi jog ezt megengedi. Így ha valaki esetleg mégis meg tudná oldani, fizethetne a Lockheed Martinnak...
drkovax
2018. április 04. 20:50
Ha. De az is lehet a Lockheed Martinnál (nem ez lenne az első), hogy 15 évet csúszik és 10x-es lesz a költség. Merthogy az USA-ban nincs korrupció ...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!