Ha a nők a hatvanas években felöltötték a nadrágot, a férfiak miért nem veszik fel a szoknyát? – teszi fel a kérdést a L'Obs szerzője, aki egy divatújságírót, egy történészt és két szoknyapárti férfit megszólaltatva kísérel meg a probléma mélyére hatolni.
Már rögtön a cikk elején megtudjuk, hogy az a nézet, miszerint az öltözködés mindinkább uniszex jelleget öltene, téves: Alice Pfeiffer újságíró rámutat, hogy valójában „globális elférfiasodásról” van szó, a nők ma már előszeretettel hordanak fiús farmerokat és ingeket, ennek fordítottja azonban nem tapasztalható. Christine Bard történész úgy véli, nem meglepő, hogy patriarchális társadalmainkban így áll a helyzet, és Françoise Héritier feminista gondolkodót idézi, aki szerint „egy nő, akinek a viselkedése vagy a kinézete közeledik a férfiéhoz, nagyobb társadalmi megbecsülésben részesül, míg azt a férfit, aki nőiesnek tekintett módon viselkedik, alsóbbrendűnek tartják”.
A történész továbbmegy a fejtegetésben: szerinte a szoknya és más nőies ruhadarabok (így például a magassarkú cipők) „vágykeltő és vágyott béklyók”, az „erotikussá tett dominancia” eszközei, a női testet a gyengeség, a tehetetlenség vonzerejével övezik fel. „Amikor a nők hatvanas években beiktatták ruhatárukba a nadrágot, praktikus és szimbolikus okokból tették ezt. A nadrág segít nekik kiszabadulni a nőiesség börtönéből, kevésbé szexuális jellegű öltözék, mint a szoknya, ez a nyitott ruhadarab, amely a női testhez, a női nemi szervhez való szabad hozzáférést szimbolizálja” - világít rá Bard, rámutatva: a férfiaknak valamilyen társadalmi ürügy kell arra, hogy női ruhadarabokat öltsenek fel, mint például a papok vagy az ügyvédek esetében.
Pfeiffer ugyanakkor rámutat: a férfi szoknyaviselés elterjedése nem feltétlenül járulna hozzá a nemek közti egyenlőtlenségek csökkenéséhez, ugyanis ez is csak „kulturális kisajátítás” lenne. Pfeiffer Young Thug rapper esetével példálózik, aki egyberuhában látható egyik lemezén. „Egyberuhában van, de azt énekli, hogy bitch, bitch, bitch. Egyberuhát öltött, mert ez transzgresszív és punk, nem azért, mert érti a feminista küzdelmet, vagy mert a férfiak és nők egyenlőségét kívánná. Domináns helyzetéből kisajátítja a gyengébbek egyik megkülönböztető jegyét, de nem kérdőjelezi meg a rendszert” – vélekedik az újságíró.