A történész továbbmegy a fejtegetésben: szerinte a szoknya és más nőies ruhadarabok (így például a magassarkú cipők) „vágykeltő és vágyott béklyók”, az „erotikussá tett dominancia” eszközei, a női testet a gyengeség, a tehetetlenség vonzerejével övezik fel. „Amikor a nők hatvanas években beiktatták ruhatárukba a nadrágot, praktikus és szimbolikus okokból tették ezt. A nadrág segít nekik kiszabadulni a nőiesség börtönéből, kevésbé szexuális jellegű öltözék, mint a szoknya, ez a nyitott ruhadarab, amely a női testhez, a női nemi szervhez való szabad hozzáférést szimbolizálja” - világít rá Bard, rámutatva: a férfiaknak valamilyen társadalmi ürügy kell arra, hogy női ruhadarabokat öltsenek fel, mint például a papok vagy az ügyvédek esetében.
Pfeiffer ugyanakkor rámutat: a férfi szoknyaviselés elterjedése nem feltétlenül járulna hozzá a nemek közti egyenlőtlenségek csökkenéséhez, ugyanis ez is csak „kulturális kisajátítás” lenne. Pfeiffer Young Thug rapper esetével példálózik, aki egyberuhában látható egyik lemezén. „Egyberuhában van, de azt énekli, hogy bitch, bitch, bitch. Egyberuhát öltött, mert ez transzgresszív és punk, nem azért, mert érti a feminista küzdelmet, vagy mert a férfiak és nők egyenlőségét kívánná. Domináns helyzetéből kisajátítja a gyengébbek egyik megkülönböztető jegyét, de nem kérdőjelezi meg a rendszert” – vélekedik az újságíró.
A cikk két férfit is bemutat, akik szívesen hordanak szoknyát. A 32 éves gimnáziumi tanár és a szoknyát viselő férfiak egyesületének titkára, Romain három éve hord rendszeresen szoknyát, a munkahelyén kétszer jelent meg az ominózus ruhadarabban, először egy érettségi felügyelet alkalmával (ekkor sikerült kivívnia egy diáklány dicséretét), a második alkalom után azonban az iskola vezetősége felszólította, hogy az iskolában hagyjon fel a szoknyaviseléssel. Romain többféle szoknyát – skót kiltet, indonéz szarongot vagy japán hakamát – is szívesen hord, barátnője és más szerettei is pozitívan állnak a dologhoz.