A románok épp elszakítják Erdélyt Bukaresttől

2018. február 06. 11:07

Oda a napi kapcsolat, 700 kilométer és 14 óra.

2018. február 06. 11:07

A Román Állami Vasúttársaság (CFR) március elsejétől országszerte 25 vasúti járatot teljesen töröl a menetrendből, további 72 járatot pedig csak munkanapokon üzemeltet. Ezek közt van a Szatmárt (Szatmárnémetit) Bukaresttel összekötő napi járat is – írja a Főtér.

A CFR illetékesei szerint az összesen 97 járatot érintő intézkedésre azért van szükség, mert alig van utas (átlag 10 utas/járat). A felszabaduló vagonokat olyan járatokhoz tudják átirányítani, ahol nagy az utasforgalom.

A vasutas szakszervezetek viszont a CFR tönkretételével vádolják a vezetőséget, és azt állítják, hogy a vasúti szállítással foglalkozó magáncégek alig várják, hogy átvehessék az érintett járatokat.

A legsúlyosabb veszteség a szakszervezetek szerint az 1745. számú Bukarest–Szatmár járat megszüntetése. Ugyanis ez az egyetlen járat, amely napi rendszerességgel összeköti a román fővárost Erdéllyel. A szerelvény reggel hat órakor indul a bukaresti Északi pályaudvarról, és 14 órával később ér Szatmárra, 47 km/h átlagsebességgel haladva, majdnem 700 kilométer megtétele után. 

De a falvakból ingázókat is érzékenyen érinti azoknak a rövidtávú járatoknak a törlése, amelyek ezeket a falvakat összekötik a célvárosokkal: Galac, Iași, Temesvár, Craiova, Brassó, Kolozsvár, Gyulafehérvár, Szatmár.

Statisztikailag a CFR szerelvényein egyre több utas közlekedik, viszont tavaly a vállalat 20 millió eurós veszteséget könyvelt el, az állami támogatások megkurtítását követően. Az illetékesek szerint további veszteségek várhatók, amennyiben elmarad az új szerelvények beszerzése. A CFR személyszállító ága több mint 1400 vagonnal, mozdonnyal, kék nyíllal rendelkezik, és legalább 200 új szerelvényre lenne szükség – írja a Főtér.

A portál eközben arról is ír, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter épp arról tárgyalt Teodor Meleşcanuval, román kollégájával, hogy a térség első TGV-típusú gyorsvasúti összeköttetése Budapest és Kolozsvár között épüljön meg. Szijjártó bejelentette: a magyar kormány egymilliárd forintot hagyott jóvá a Budapest- Kolozsvár közötti vasútvonalterv megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére. A román fél szeretné ezt a vonalat Bukarestig meghosszabbítani: ez nekünk nincs ellenünkre – jegyezte meg Szijjártó Péter.

 

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
celoke
2018. február 06. 18:13
Nem irigylem a normális román embereket. Évtizedekkel lemaradt vasúton kell zötyögniük koszos és tetű lassú vonatokon. De ha csak ez nem működne ebben az országban! Olvadnak maguktól a nacionalista románok, hogy vettek 40 használt F-16-ost – aminek éveken belül a fele nem lesz repülőképes, főleg úgy, hogy a korrupció minta-országában (holtversenyben Ukrajnával) nemhogy az alkatrészeket meg a kerozint, de talán még a pilótát is ellopják – , meg amerikai hadikikötő… Közben még a normális infrastruktúrára sincs pénz, az autópálya-hálózat nyúlfaroknyi és ramaty állapotú, a románok áramlanak ki az országból, és Dobrudzsában, Munténiában, Bukarest környékén már nagyítóval kell keresni a román embereket a rengeteg cigány között.
Neville
2018. február 06. 16:26
Napi 2-3 járat egy mellékvonalon is vicc, itt meg ezt fővonalakon nyomatják. A román vasúthoz képest még a MÁV is űrkategória. Asszem kb. ennyire kell komolyan venni az összes "Románia elhúz mellettünk" c. mesét.
Gregorius
2018. február 06. 13:03
Háát, azért nem egy fejlett vasúthoz méltó ez a 14 óra. Úgy rémlik, hogy a London-Edinburgh közötti távolság is 600-700 km között van és a "Flying Scotsman"-nel pár éve úgy öt óra alatt odaértem.
Gyéressy Károly
2018. február 06. 12:12
Kolozsvárra valóban kéne egy gyors vonat. A pillanatnyi realitás az, hogy decemberben megszűnt a marosvásárhelyi járat, a Nagyvárad-Kolozsvár szakasz villamosítását meg kb. 40 éve tervezik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!