Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
Robbanás, általános biztonsági hiba, de akár személyi mulasztás is okozhatta a maláj gép eltűnését, amit a szakértő szerint rossz helyen keresnek.
Ha több mint tízezer méteres magasságban irányt vált a gép, azt látnia kellett volna a földi irányításnak – mondta Tarjányi Péter.
A terrorcselekmény gyanújáról a szakértő azt mondta: attól még, hogy a hamis útlevéllel utazók nem voltak terroristagyanús személyek, ennek a lehetőségét nem lehet kizárni. Ahhoz azonban, hogy biztosat tudjanak, legalább a gép egy darabját meg kellene találni.
A szakértő kiemelte, nem először fordul elő az ázsiai térségben ilyesmi: néhány éve volt egy hasonló repülőgép-szerencsétlenség, ahol nyolc vagy tíz utasról derült ki, hogy hamis útlevéllel utaztak, és ők is csak feljutottak a gépre. „Ez egy embercsempész útvonal, amit használnak is, tehát a hamis útlevéllel utazóknak egyáltalán nem biztos, hogy közül van a katasztrófához” – szögezte le Tarjányi.