Letartóztattak egy román házaspárt – 11 millió forintnyi ékszert loptak el

Kiderült, hogy a házaspár nemcsak Balatonfüreden, hanem Keszthelyen, Pápán és Budapesten is követett el hasonló bűncselekményeket.

A szakértő értékelése szerint a vidéki autósok lehetnek nagyobb veszélyben egy új, arcátlan módszer terjedése miatt.

Új módszer terjed az autólopásra hazánkban – mutat rá csütörtöki cikkében a vezess.hu. A lap kikérte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) legfrissebb hivatalos listáját, amelyből kiderült:
legalábbis ezek a márkák vezették a hazai lopott autók listáját 2022-ben (lenti táblázat).
| GÉPJÁRMŰ MÁRKÁJA | ELLOPOTT JÁRMŰVEK SZÁMA |
| OPEL | 69 |
| SUZUKI | 47 |
| FORD | 36 |
| VOLKSWAGEN | 33 |
| BMW | 23 |
| MERCEDES-BENZ | 20 |
| RENAULT | 19 |
| SKODA | 15 |
| TOYOTA | 15 |
| FIAT | 15 |
| AUDI | 12 |
| PEUGEOT | 11 |
| DAEWOO | 10 |
| CITROEN | 8 |
| MAZDA | 6 |
| LADA | 5 |
| NISSAN | 5 |
| SEAT | 5 |
| HYUNDAI | 4 |
| HONDA | 3 |
A Vezess.hu szerint azonban a legnagyobb darabszámban ellopott gépjármű hazánkban továbbra is a Simson. A portál szerint ugyanis előző évben is az „egykori NDK-s kismotor vezette az ORFK gépjárműves körözési listáját”. Mint a lap tájékoztat:
„Viszik őket külföldre, ahol aranyárban el lehet adni a Simsonokat. Vagy több lopott motorból összeraknak egyet, és azt viszik ki” – értékelte a kismotor első helyét Vezda László, az Autóvadász Egyesület alapítója a Vezessnek.
„Megfigyelhető a tulajdonosok figyelmetlensége miatt a saját indítókulcs használatával történő eltulajdonítás, valamint az autószállító tréleren történő lopás” – nyilatkozta a rendőrség annak kapcsán, mire lehet érdemes odafigyelnie az autósoknak.
A lapnak nyilatkozó Vezda László továbbá arra is rámutatott:
vidéken egyfajta „besurranásos módszer” is terjed. Ennek lényege, hogy „a családi házak udvarán sokszor lezáratlanul hagyott ajtókkal és a kocsiban lévő kulccsal visznek el jellemzően idős személyautókat
úgy, hogy egyszerűen belopóznak az ingatlan területére.”
A lapnak nyilatkozó szakértő és a rendőrség szerint ráadásul „továbbra is jellemző az idősebb, kis értéket képviselő, esetleg hátrahagyott üzemképtelen (egymillió forint alatti értékű) járműveket szétbontás és alkatrész-értékesítés, vagy hulladéktelepen történő leadás céljából ellopni”.