Várkonyi Gábor autóipari szakértő Facebook-oldalán osztotta meg a PwC legfrissebb elemzését, mely szerint pár éven belül az Európai Unió autóexportőrből importőrré válik. Az amerikai vállalat tanulmánya szerint egy évtized alatt a megfordult az uniós autóipari mérleg és leginkább Kínából kell majd gépjárműveket importálni.
Így rogyik térdre egy évtized alatt a világ legerősebb, legversenyképesebb, legjobb autóit gyártó európai autóipar, mert az EU vezetőinek, valamint különböző lobbicsoportok romboló erejének egy önbizalmát vesztett iparág nem mert ellentmondani akkor, amikor életbevágó döntéseket hoztak elvakult ideológiák alapján –véleményezte a helyzetet a szakértő, aki emlékeztetett, hogy
hét évvel ezelőtt még 1,7 millió autós mérlegtöbblete volt az EU autógyártásának, azaz ennyivel több autó volt kiviteli oldalon, mint behozatali oldalon.
Az amerikai cég elemzésre rámutat, 2025-re 221 000 autóval többet kell importálni, mint amennyit exportálni tud majd a nemzetközösség. Várkonyi szerint ennek legfőbb oka az, hogy kínai gyártással terveznek európai cégek is, mivel az elektromos autós diktátumokat nem lehet másként teljesíteni.
Ott a nyersanyag, ott olcsó az energia, kézenfekvő tehát ott gyártani. A világ CO2 kibocsátása ettől nyilván nem javul...”