Szalai hozzátette, hogy
a forradalom szó sokszor eufemizált fogalom.
A magyaroknak 1848-'49 jut az eszébe, de a „nagy francia forradalom” vagy a „szovjet forradalom”esetében kérdéses, hogy mi a lázadás, a polgárháború és mi a forradalom? A baloldal a „forradalmi” változást pozitív értelemben használja, és a saját fontos eseményeit nevezi el forradalomnak. Hogy a szentpétervári események mitől voltak forradalom, az persze máig kérdéses, de a „puccs” nyilván nem hangzik jól. A forradalmat Spengler a ciklikusságra vezeti vissza, melyet észre kell venni, és meg kell élni, és nem a teljesen új valóság létrehozására.
Csejtei kifejtette, hogy a fiatal Spengler pozitív jelentőséget tulajdonított a technikának, ám később visszakozott. A technika ma a világ romlásának egyik fő motorja. Ezek a szerzők idővel jutnak el egy érett konzervatív álláspontra. Eközben a forradalom fogalma formálja életünket – jegyezte meg Horváth. Hudy szerint a forradalom szó a magyarban a forrásban lévő állapotra utal vissza. Amikor mi forradalmat emlegetünk, nem akarjuk eltörölni a nemzeti sajátosságokat. Eközben a jogos nemzeti tartalmak gátolják is az összefogást a különböző országok nemzeti oldalai között. Nem segített, hogy hosszú időn át ellenségeink szemén át kellett néznünk történelmünket, ezzel szakítani kell – szögezte le az író.
Szalai idézte Spenglert az idealizmus és a valóság ütköztetéséről, ezeket a konzervatív ember nem cserélheti fel. A politikai ideák megszállottjai nem a valóságból indulnak ki, eközben egy konzervatív a valóságból indul ki, elemzi a helyzetet és ennek megfelelő döntéseket hoz. Spengler szerint