A brüsszeli migrációs és integrációs politika csődje nap mint nap életeket veszélyeztet
Magyarországon ilyen nem fordulhat elő.
A német kormánykoalíció tagjai nem tudják eldönteni, megmaradjon-e az akciós, kilenceurós tömegközlekedési bérlet, amivel visszaszorítanák az autózás iránti kedvet.
Megosztja a német kormánykoalíció tagjait, hogyan ösztönözzék az embereket a tömegközlekedésre. A nyáron vezették be a kilenceurós bérletet, melyet az ország összes tömegközlekedési járművét lehet használni, ez azonban a Szabaddemokrata Párt (FDP) politikusai körében nem aratott osztatlan sikert.
Christian Lindner pénzügyminiszter, a liberális párt elnöke az, aki leginkább kritizálja a döntést. Egy minapi rendezvényen odament a politikushoz egy fiatal férfi, azt állítva, hogy több mint 11 ezer kilométert járt be az akciós bérlettel, mire a pénzügyminiszter azt válaszolt, egyszerűen fenntarthatatlan, hogy valaki ennyi utat tesz meg három hónap alatt mindössze 27 euróért.
A berlini vezetés júniusban vezette be az 3600 forintnak megfelelő euróba kerülő szolgáltatást, mely hivatalosan augusztus végéig van érvényben. A kedvezményes bérlet része volt a berlini vezetés 30 milliárd eurós csomagjának, amivel a háztartásokat segítették volna, valamint átszoktatták volna a németeket az autóról a tömegközlekedésre–írja a Világgazdaság.
A támogatás június 1. és augusztus 31. között csak Berlinnek 2,5 milliárd eurójába került. A pénzügyminiszter szerint 14 milliárd euró az országos költség, ő ebből a pénzből korszerűsítené Németország elöregedőben lévő vasúti infrastruktúráját.
Stefan Gelbhaar a Zöldek szóvivője szerint kevesebb volt a városokban nyáron a dugó. A rögzített ár emellett mérsékelte állítása szerint az inflációt.
Nyitókép: Christophe Gateau/AFP