„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
A főváros spórolásra hivatkozva 2022-ben sem indította el a kishajós közlekedést a Dunán. Egy friss jelentés szerint ezzel rosszul jártak pénzügyileg.
Miközben tavaly már egyáltalán nem működtek menetrend szerinti BKV-hajójáratok a Dunán, a hajózási tevékenység indokolt költsége mégis 435 millió forint volt 2021-ben – írja a Világgazdaság, amely hozzáteszi, hogy 2018-ban – amikor abszolút csúcson volt a dunai vonaljáratok kihasználtsága – összesen csak 497 millió forintot emésztett fel az üzemeltetés.
A portál felhívja a figyelmet arra is, hogy a BKK adatszolgáltatása szerint 2018-ban a hajóvonaljegyből származó bevétel elérte a mintegy nettó 68 millió forintot.
A Világgazdaság hozzáteszi, hogy mivel a BKV nem maga, hanem alvállalkozókon keresztül végeztette az üzemeltetést, a nekik fizetett üzemeltetési díjaktól megszabadulva 227 millió forintot megfogott a főváros 2021-ben 2018-hoz képest.
Csakhogy ezzel párhuzamosan a kiadási oldalon megemelkedtek a közvetlen költségek, a személyi jellegű ráfordítások és az amortizáció is.
Mindez szintén nem valamiféle váratlan folyamat eredménye, hanem könnyen belátható okai vannak. Így például:
A portál hangsúlyozza azt is, hogy a budapesti forgalmi számok alapján a menetrend szerinti hajózásra igenis lenne igény.
A már említett 2018-as rekordévben összességében, a D14-es kompot is idevéve, 425 ezren vették igénybe a szolgáltatást. Ez 2019-re 305 ezer főre esett vissza, de az abban az évben, május végén bekövetkezett döbbenetes tragédia, a Hableány rendezvényhajó katasztrófája markánsan szerepet játszott ebben.
A BKV 2022-ben sem tervezi visszaállítani az „ideiglenesen” leállított dunai hajóközlekedést
Idén pénzhiányra hivatkozva függesztették fel, jövőre viszont már nem is akarják újraindítani. Bővebben...
Nyitókép: MTI / Máthé Zoltán