Lecsapott a vészmadár Orbán Viktorra, de csúnyán pórul járt
A közgazdász úr ennek fényében jobban tette volna, ha a károgás helyett inkább csendben marad.
„Bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal” – reagált a gazdaságfejlesztési miniszter a Ryanair vezérigazgatójának kijelentéseire.
„A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan és hagy maga után kivetni valót.
Bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal”
– idézte Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert a hvg.hu. „Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint” – tette hozzá.
A tárcavezető azzal folytatta, „nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez – , miért épp a magyar eljárással akad gondja.”
„Persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat.
Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást – a Ryanair-től is.
Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak” – hangsúlyozta Nagy Márton.
Mint ismert, Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója kedden azt nyilatkozta a HVG-nek, hogy „Nagy Márton egy komplett idióta”. Mindezt a gazdaságfejlesztési miniszter által bejelentett, légitársaságokra kivetendő extraprofit különadó miatt közölte.
Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, a cég korábban már bejelentette, hogy visszamenőleg áthárítja a plusz terhet az utasokra, ami miatt fogyasztóvédelmi eljárás indult ellene.
O'Leary szerint „a kormány érvelése álszent, és egy kormány ne szóljon be az árképzésbe” – írták.
Nyitóképen Nagy Márton, gazdaságfejlesztési miniszter. Fotó: MTI/Balogh Zoltán