Hogyan kérhető új időpont harmadik oltásra, ha nem elérhető a megadott szám?

2021. november 04. 09:52

Mit tegyen, aki akár egészségügyi, akár más okok miatt lemondaná a régit, és új időpontot kérne a harmadik dózisra?

2021. november 04. 09:52
null
Konopás Noémi
Konopás Noémi

Mit tegyünk, ha regisztráltunk harmadik oltásra, de aznap úgy ébredünk, hogy nem érezzük magunkat százszázalékosan, mondjuk kapar a torkunk, vagy éppen aznap derült ki, hogy – bár nem vagyunk közvetlenül kontaktszemélyek – de a távolabbi környezetünkben többen is covidosak? Ha az ember nem is koronavírusos, csak mondjuk megfázott, akkor is jobb, ha vár az oltással, amíg újra jól lesz, hiszen az oltás is megterheli valamelyest a szervezetet, ez tiszta sor.

Ha lelkiismeretes, a következő lépés, hogy jelzi az oltópontnak, hogy mégsem tud elmenni:

ne menjen kárba a számára félretett vakcina, illetve, hogy tudjon új időpontot kérni, amikor már remélhetőleg egészséges. Merthogy ezt a rendszer nem engedi, erre külön opció nincsen az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT) erre kialakított felületén. Mivel nem tudjuk átfoglalni és lemondani sem az időpontot, a rendszer nem tesz különbséget aközött, hogy elmentünk-e rá vagy sem, nem enged új időpontot kérni.

Ha az ember próbál felelősen eljárni, akkor megpróbálhatja felhívni azt a telefonszámot, ami az oltóponthoz van rendelve az EESZT-n belül, illetve az oltási időpontról szóló automatikus e-mailben is: utóbbinál emellé azt is írták, hogy „amennyiben az időponttal kapcsolatban kérdése van, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az oltást végző intézménnyel az alábbi telefonszámon”. A szám azonban sajnos nem él. Legalábbis eddig akárhányszor, akármikor, és akármilyen készülékről hívtuk, mindannyiszor azt a választ kaptuk, hogy

A következő kézenfekvő lépés, hogy kikeressük az oltópont helyszínéül szolgáló intézmény telefonszámát annak honlapjáról – ezt is megtettük. Felhívtuk a Semmelweis Egyetem központi számát, ahol azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az oltóponthoz sajnos nem tartozik telefonszám, de a telefonközpontos készségesen megkérdezte, tud-e segíteni, harmadik oltással vagy annak időpontjával van-e a probléma. Felvázoltuk a helyzetet, majd azt a választ kaptuk, hogy semmi probléma, ha jobban leszünk, menjünk el felvenni az oltást, ehhez nem kell újra regisztrálni az EESZT-n, és új időpontra sincs szükség.

Hasonlóan járt egyik olvasónk, az emlékeztető e-mailben szereplő szám neki sem felelt. Neki a Semmelweis Egyetem I. számú Gyermekgyógyászati Klinikájára volt időpontja, hogy lemondja, felhívta a központi számot. Az ottani telefonközpontos azt mondta, írjon a [email protected] e-mailcímre. Ezt meg is tette,

jött is egyből az automatikus válasz.

Ebben felhívták a figyelmet arra, hogy az automatikus válaszlevelet folyamatosan frissítik, illetve arra is, hogy amennyiben a második oltás időpontjának módosításával kapcsolatban jött a megkeresés Pfizer esetén, úgy „21 napnál régebbi oltásigazolással (amit az első oltásnál kapott) bármikor jöhet a második oltását felvenni”. A levélhez csatoltak egy folyamatosan frissülő Google dokumentumot az oltópont nyitvatartásáról, aminek fejlécében pirossal feltüntették, hogy

a nyitvatartási idő vége felé érkezőknek nem tudják garantálni, hogy jut nekik oltás, mivel egy-két dózisért nem bontanak fel új ampullát.

Sárgával pedig az olvasható a fejlécben, hogy az időpontok folyamatosan frissülnek, és az időpont nélkül érkezők tájékozódjanak a legfrissebb állapotokról. A harmadik oltásról a levélben egyszer van szó: „első, illetve harmadik oltásra való regisztráció itt nem lehetséges, kérem a hivatalos úton járjon el”, ám arra vonatkozó tájékoztatás, hogy mi van azokkal, akik lemondják azt, hol kérhetnek új időpontot és hogyan, nincs.

Ennek kapcsán megkerestük a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) Sajtóosztályát is. Megkérdeztük, hogy mit tegyen az, aki az oltás napján nem érzi jól magát; mit tegyen, ha úgy dönt, szeretné lemondani emiatt a 3. oltás időpontját. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy miért nem elérhető az emlékeztető e-mailben szereplő szám; és kell-e az EESZT-ben új időpontot foglalni, ha igen, hogyan, ha a rendszer nem látja, hogy nem tudtunk elmenni a korábban foglalt időpontban. Egyelőre nem kaptunk választ, ha ez megtörténik, frissítjük a cikket.

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kata56
2021. november 05. 11:46
Ez igynem igaz. 3 nappal ezelott kertem es kaptam idopontot a szent margit korhazba. A visszaigazolason itt van az az email cim, amire irni kell-lehet, ha valami gond van vagy le ajarjuk mondani az oltas. Volt nehany kerdesen, igy ki is probaltam a mz emeil comt. A valasz kb felira mulva megerkezett. Annyi van, hogy a visszaigazolo szovegben valoban telefonszamrol besuelnek, ez hiba, de ott vN az email cim is, ami viszont mukodik. Legalabbis a szent margit korhazban egeszen bizonyosan.
skin777
2021. november 04. 18:07
Ez igen Mandi! Tudtok ti ha akartok. Ilyen cikkekre van szükség nem a magyart magyarral összeugrasztó propaganda anyagokra főleg most. Köszönjük Noémi, szép munka!
Tiszafa
2021. november 04. 14:34
Az biztos, hogy eü intézmény és egy másik eü intézmény között az oltással kapcsolatos feladatkör ellátásában óriási különbségek lehetnek és bizony - saját tapasztalat - vannak is.
iIonah
2021. november 04. 13:29
Neten kell rendezni, és akkor nem zaklatod a hülye telefonálással az amúgy is túlterhelt egészségügyi dolgozókat. Nekem 5 perc alatt sikerült időpontot foglalnom, pedig nem vagyok pc guru.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!