A Facebook egyik alelnöke, Guy Rosen szerint az elmúlt 9 hónapban 50 százalékkal csökkentették a gyűlöletbeszédet tartalmazó bejegyzések elérését.
Nehéz hetei vannak a Facebooknak, miután Frances Haugen, a cég volt termékmenedzsere, adattudósa belső dokumentumokat szivárogtatott ki a Facebook működéséről a Wall Street Journalnak A szenátus kereskedelmi és fogyasztóvédelmi albizottságának meghallgatásán Haugen kongresszusi fellépést sürgetve arról beszélt: a Facebook és a tulajdonában lévő platformok ártanak a gyerekeknek, és elősegítik a társadalom polarizációját az Egyesült Államokban, a cég vezetői pedig nem hajlandók változtatni, mert fontosabbnak tartják a nyereségüket a biztonsággal szemben – mondta kedden.
Válaszként a Facebook integritásért felelős alelnöke, Guy Rosen vasárnap blogposztban bizonygatta, hogy a platformon terjedő gyülöletkeltő tartalmak az elmúlt három negyedév során 50 százalékkal kevesebb felhasználót értek el, így nem állja meg a helyét az a narratíva, hogy az általuk használt technológia nem elég hatékony.
Rosen kiemeli, hogy nem a törölt tartalmak mennyiségét kéne nézni, szerintük fontosabb, hogy milyen elérést generálnak az ilyen jellegű posztok. A mérések szerint a netezők 0,05 százalékát nézik meg a platformon terjedő ilyen tartalmaknak, ami azt jelenti, hogy tízezerből ötször jut el felhasználóhoz ilyen poszt.
– írta.
Nyitókép: Kirill Kudryavtsev / AFP