Kelle azzal kezdte, hogy a német média nem olyan rossz, mint amilyennek kívülről tűnik. Szerinte nem lehet csak a baloldalt vádolni azért, mert a konzervatívok oda kerültek, ahol vannak, a jobboldalnak is vannak hibái. A konzervatívok nem hitték, hogy valaha kisebbségbe kerülnek, és ezért most 20-30 éves lemaradásban vannak. A baloldal mindenhová bevonult, nem csak az akadémiai életbe. A média is megváltozott az utóbbi évtizedekben, az internet szerepe megnőtt, és míg a baloldal gyorsan meghódította ezt a területet, addig a jobboldal papírra nyomtatva küzd milliókat elérő influencerek ellen. Kelle szerint fontos fenntartani a vitát, a múltban az ő előadásait is megzavarták. Az idősebb baloldaliakkal lehet beszélni,
a fiatalabbak azok, akikkel nehéz a diskurzus.
Jones szerint a reneszánsz és a reformáció nagy írói mind elkötelezettek voltak egy projekt mellett és képzett kommunikátorok voltak. A média mindig is egy technológia volt, egészen a huszadik századik pedig konzervatív volt.
A wokeness a hatvanas évek radikálisaitól indult ki, a frankfurti iskolából, azoktól a marxistáktól, akik a gazdaságból átmentek a kultúrába. Ezek a kritikai elméletben hívők akkor arra panaszkodtak, hogy a média konzervatívok. Azóta valami történt, és a médiát átvette a baloldal. Az intézetekbe vezető nagy menet nagy változást hozott, és a médiát is érintette.
A baloldal eszköze a düh,
például ha valaki kritizálja a bevándorlást, akkor felháborodottan lerasszistáznak.
Heltai feltette a kérdést, hogyan lehet megjelenni jobboldaliként a közösségi médiában. Giubilei szerint nagy hiba csak egymással beszélni, el kell érni a nem jobboldaliakat, a fiatalokat is. Mikor nemrég cikket írt a marihuána legalizálása ellen, sok dühös üzenetet kapott Instagramon fiataloktól.
Kelle szerint a többség véleménye és a megjelenő vélemények között nagy szakadék tátong. Mint érvelt, Németország nem baloldali ország, csak a médiája az. A hétköznapi emberekben nagy igény van, hogy konzervatívokat lássanak a médiában. Moutet hozzátette, hogy a hagyományos és a közösségi médiát is meg kell hódítani, de a közösségi médiát ellenőrizhetetlen emberek uralják, akik eldöntik, mit mondhatunk, és mit nem.