Ha nincsen egységes valóság, amelynek bizonyos mértékig mind része vagyunk, akkor nincsen szükség egyetemre, az csak időpazarlás. A nyugati egyetemek egy részén a valóság lebomlása zajlik, az oktatás helyett az ideológiai átnevelés helyeivé váltak. Dostanic szerint a krízis Szerbiában is mély, egyes egyetemek csak diplomákat adogatnak, a politikusok diplomavásárlási botrányai megingatták a hitet az egyetemekben. Gond, hogy a kormányok nem értik az oktatás célját, az állami támogatás szükségességét.
Fenske feltette a kérdést, ki nevelte ki a mai tanárokat, és ki neveli a holnapiakat? A mai tanárok sosem hallottak a konzervativizmus klasszikus szövegeiről, a diákok csak kérdezgetnek a nevek kapcsán. Nicholson hozzátette, hogy a woke eszmék nem csak az oktatásban, de a civil szervezetekben és a kormányokban is felbukkan, a közös nevező – jegyezte meg viccelődve –, hogy ahol HR-osztály van, ott a woke eszme felüti a fejét. A krízis az utóbbi években tört fel, a woke eszmékkel szembenállókat erőszakkal, elnyomással fogadják. A társadalmi igazságosság és a klímavédelmi mozgalom mind arra az alapra épülnek, hogy meg kell váltani a világot a „gonosz fehér férfiaktól”.
Molnár a második világháború után a jobboldali gondolkodás kontinens-szerte visszaszorult, a legtöbben gazdasági ügyekbe szorultak vissza, a kultúrát átengedték a baloldalnak. A tömeges oktatás hatására az oktatók egyre nyitottabbak az egalitárius gondolkodásra, utóbbi gondolat a krízis gyökere.
A „komprádor-értelmiség” segíti az LMBT-mozgalmat,
” segíti az LMBT-mozgalmat,mely mozgalom gyenge, de ha jó karriert akarnak, akkor a fiatal, nyugaton végzett értelmiségnek támogatnia kell ezeket.