A magyar kormánynak köszönhetően új lendületet kapott a fejlesztés
„Ugyan részben nagyon szomorú vagyok, hogy majd két évet csúszik a projekt ütemezése a baloldali városvezetés miatt, de ha valaki azt mondja, hogy ebből a tetszhalott állapotból vissza tudjuk húzni a fejlesztési előkészületeket, hogy a főváros hajlandó lesz átadni a terveket, hogy a kerületekkel sikerül a korábban vitás műszaki megoldásokat leegyeztetni, hogy a kabinet hajlandó mindezt átvenni, tovább tervezni, uniós forrást biztosítani, akkor az elvesztegetett idő mellett elégedett is vagyok” – jelentette ki Szatmáry Kristóf.
A HÉV-Metró összekötésére immár minden érintett önkormányzat zöld utat adott – előbb a kertvárosi, majd a kőbányai és a zuglói képviselő-testület hagyta jóvá a műszaki megoldásokat –, most pedig már a támogatási szerződés megkötése előtt áll a projekt. Ha ez megtörténik, akkor a fejlesztés átkerül a Budapesti Fejlesztési Központhoz (BFK), a megszakadt munka ismét elindulhat – például a módosított engedélyezési tervek és a kivitelezési tervek elkészítésével. „Nem akarok nagyon előre szaladni, de ha ezeket a dokumentumokat jóváhagyják, ezt követően ki lehet írni a feltételes közbeszerzést” – mondta az országgyűlési képviselő, megjegyezve azt is: „Ha nincs az a pár megszállott ember a XVI. kerületben, akiket, ha az ajtón kidobtak, az ablakon keresztül másztak vissza, jelezve, hogy márpedig erre a tervre szükség van,
akkor ez a projekt a mai napig ott porosodna a főváros egyik fiókjában.”
A politikus hangsúlyozta továbbá: ennek az elképzelésnek a valós megvalósítására csak akkor van esély, ha a mostani EU-s költségvetési ciklusban lesz erre forrás. Ha ez biztosított – konkrét ajánlatok érnek be, lefut a feltételes közbeszerzési eljárás –, akkor a jelenlegi tervek szerint olyan összeköttetés jönne létre Gödöllő és a belváros között, amely segíthet kiváltani az agglomerációból érkező autós forgalmat, s amely lehetővé tenné Budapest központjának fél órán belüli elérését.