A szerződések megkötésén követően kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése – adta hírül Vitézy Dávid a Facebookon. A Budapest Fejlesztési Központ által kiírt közbeszerzés nyertese a KÖZTI Zrt lett. A Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzésééig és a kiviteli tervekig.
A tervezési munka nettó 624 millió forint értékben 2023 nyaráig tart, a projektet teljes egészében a Kormány döntése szerint a központi költségvetés finanszírozza – áll a posztban.
A tervezési munkát a BFK a Kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa döntései alapján végzi, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők ezáltal sokkal könnyebben válthatnak majd autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is.
„Előzetes megvizsgáltuk a környéket a Liget Budapest. csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak. Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület. A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel” – írtam Vitézy Dávid.
A parkolóházak szerepe a belvárosi forgalom mérséklése
„A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre. Az utolsót, de nem az egyetlent, az itt, a Hungária körútnál hagyott autóknál csak azok jobbak a város élhetősége és levegője szempontjából, amelyek már ide sem jutnak el” – áll a posztban.
Vizézy Dávid megemlítette a BFK Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiájárt, melynek ez a beruházás is része, így az M3-as ingázóforgalmának legnagyobb részét adó településeket érintő hatvani és veresegyházi vasútvonal, illetve a gödöllői és csömöri hév fejlesztésére és az itteni parkolókapacitás növelésére is van program, melyek esetében szintén néhány napja írták alá a tervezési szerződést.