„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Elsősorban az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára épül összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R-parkolóház az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál.
A szerződések megkötésén követően kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése – adta hírül Vitézy Dávid a Facebookon. A Budapest Fejlesztési Központ által kiírt közbeszerzés nyertese a KÖZTI Zrt lett. A Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzésééig és a kiviteli tervekig.
A tervezési munkát a BFK a Kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa döntései alapján végzi, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők ezáltal sokkal könnyebben válthatnak majd autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is.
„Előzetes megvizsgáltuk a környéket a Liget Budapest. csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak. Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület. A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel” – írtam Vitézy Dávid.
A parkolóházak szerepe a belvárosi forgalom mérséklése
„A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre. Az utolsót, de nem az egyetlent, az itt, a Hungária körútnál hagyott autóknál csak azok jobbak a város élhetősége és levegője szempontjából, amelyek már ide sem jutnak el” – áll a posztban.
Vizézy Dávid megemlítette a BFK Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiájárt, melynek ez a beruházás is része, így az M3-as ingázóforgalmának legnagyobb részét adó településeket érintő hatvani és veresegyházi vasútvonal, illetve a gödöllői és csömöri hév fejlesztésére és az itteni parkolókapacitás növelésére is van program, melyek esetében szintén néhány napja írták alá a tervezési szerződést.
Cél a Városliget autómentesítése
A Városliget északi határán létesülő Mexikói úti P+R-parkolóházak nemcsak a Városligeten, a Kós Károly sétányon át a belvárosba irányuló átmenőforgalmat csökkenthetik, hanem a célforgalmat is, vagyis a Városliget intézményeibe, például az Állatkertbe igyekvők is parkolhatnak itt. A Liget autómentesítése ugyanis a parkolás megszüntetését jelenti a fák között, ehhez igazodik a tér ámsik oldalán már átadott múzeum-mélygarázs. A parkolóházakban hétköznap így elsősorban az ingázók, hétvégén pedig a nagyobb rendezvények idején a Városligetbe látogatók hagyhatják ott autóikat – véli Vitézy Dávid.
A későbbiekben a térség közlekedési rendszerének átalakításához tartozik a Rákosrendező pályaudvara fölött épülő híd és a hozzá kapcsolódó komplex közlekedésfejlesztés is. Az évtizedek óta tervezett felüljáró egyrészt azzal tudja mérsékelni az autóforgalmat, hogy meghosszabbítja a 3-as villamos tengelyét minimálisan a Béke térig, azaz a 14-es villamos vonaláig, másrészt a szomszédos Zugló és Angyalföld összekapcsolásával tehermentesíteni tudja a Hungária körutat, hogy az elvezethesse a Városligettől az onnan kitiltandó forgalom továbbra is megmaradó részét.
Fotó: Vitézy Dávid, Facebook